K výzkumu výměny hudebnin mezi hrabětem z Questenbergu a jeho aristokratickými přáteli
Roč.49,č.2(2014)
Questenberg; Moravia; aristocracy; Habsburg Monarchy; music-lovig aristocracy; opera seria; 1st half of the 18th century
29–51
AT-OeStA/AVA FA Harrach Fam. in spec 573.17.
MZA, fond G 436, inv. č. 6133, kart. 747–748.
MZA, fond G 436, inv. č. 6224, kart. 775.
MZA, fond G 436, inv. č. 6187, kart. 766–767.
MZA, fond G 436, inv. č. 6366, kart. 780.
MZA, fond F 460, inv. č. 9730, kart. 2425.
MZA, fond F 460, inv. č. 9734, kart. 2426.
MZA, fond F 460, inv. č. 9746, kart. 2430.
BENNETT, Lawrence. A Little-Known Collection of Early Eighteenth-Century Vocal Music at Schloss Elisabethenburg, Meiningen. Fontes artis musicae, 2001, roč. 48, č. 3, s. 250–302.
BERKOVEC, Jiří. Podněty V. Helferta v oblasti bádání o staré opeře, zejména na scéně sporckovské a vratislavské. In Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu: hudebněvědná konference k 100. výročí narození pokrokového vědce a člověka (Brno 27.–28. února 1986). Rudolf Pečman (ed.). Brno: Svaz českých skladatelů a koncertních umělců, 1987, s. 49.
BOHADLO, Stanislav. Questenberg a Sporck – oddělené a nezávislé barokní hudební subkultury na Moravě a v Čechách? Musicologica Brunensia, 2011, roč. 46, , č. 1–2, s. 15–34.
BOHADLO, Stanislav. Antonio Denzio. In Theater in Böhmen, Mähren und Schlesien. Von den Anfängen bis zum Ausgang des 18. Jahrhunderts. Ein Lexikon. Alena Jakubcová – Matthias J. Pernerstorfer (eds.). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften – Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2013, s. 146–151.
FREEMAN, Daniel E. The Opera Theater of Count Franz Anton von Sporck in Prague. New York: Pendragon Press, 1992.
GOLTZ, Maren. Die Wiener Libretti–Sammlung des Herzog Anton Ulrich von Sachsen–Meiningen [online]. 2008-10-16. [cit. 2011–09-05]. Dostupné z: http://www.db-thueringen.de/servlets/DerivateServlet/Derivate-15722/libretti-sammlung.pdf>.
HAVLÍČKOVÁ, Margita. Profesionální divadlo v královském městě Brně 1668 až 1733 [= Acta musicologica et theatrologica, 16], Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009.
HELFERT, Vladimír. Hudební barok na českých zámcích. Jaroměřice za hraběte Jana Adama z Questenberku. Praha: Česká akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění 1916.
JONÁŠOVÁ, Milada. I Denzio: tre generazioni di musicisti a Venezia e a Praga. Hudební věda, §§2008, roč. 45, č. 1–2 , s. 57–114.
KAČIC, Ladislav. Joseph Umstatt (1711–1762) zwischen Barock und Klassik: Bemerkungen zur Stilentwicklung eines mitteleuropäischen Komponisten. In Zur Geschichte und Aufführungspraxis der Musik des 16.–18. Jahrhunderts in Mittel- und Osteuropa. Gerold W. Gruber (ed.). Bratislava: Music Forum, 2013, s. 201–215.
KAČIC, Ladislav. Schuldramen und Oratorien bei den Preßburger Jesuiten im 18. Jahrhundert. Musicologica Brunensia, roč. 49, 2014, č. 1, 275–290. | DOI 10.5817/MB2014-1-17
KADICH, Heinrich von – BLAŽEK, Konrad. Der Mährische Adel. Nürnberg: Bauer & Raspe, 1899, s. 152–153.
KAPSA, Václav. Hudebníci Václava Morzina. Příspěvek k dějinám šlechtických kapel v Čechách v době baroka. S tematickými katalogy instrumentální tvorby Antonína Reichenauera, Christiana Gottlieba Postela a Františka Jiránka. Praha: Etnologický ústav Akademie věd České republiky, 2010.
KAPSA, Václav – MÁDL, Claire. Weiss, the Hartigs and the Prague Music Academy – Research into the 'profound silence' left by a 'pope of music'. Journal of the Lute Society of America, 2000, [2004], roč. 33, s. 47–86.
KÖCHEL, Ludwig Ritter von. Johann Joseph Fux. Hofcompositor und Hofkapellmeister der Kaiser Leopold I., Joseph I. und Karl VI. Von 1698 bis 1740, Wien: Hölder, 1872.
KUBEŠ, Jiří. "Votre Excellence est trop philosophe". Pobyt Františka Antonína Šporka u císařského dvora v roce 1727. Theatrum historiae, 2011, roč. 6, č. 9, s. 36n.
LEUPOLD, Karl Friedrich Benjamin. Allgemeines Adelsarchiv der österreichischen Monarchie [...], Bd. 1. Wien: Hoffmeister, 1789, s. 50.
PERUTKOVÁ, Jana. František Antonín Míča ve službách hraběte Questenberga a italská opera v Jaroměřicích. Praha: KLP, 2011.
PERUTKOVÁ, Jana. Giulio Cesare in Egitto am Wiener Kärntnertortheater im Jahre 1731. Ein Beitrag zur Rezeption der Werke von G. F. Händel in der Habsburgermonarchie in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts. Hudební věda, 2012, roč. 49, č. 1–2, s. 95–122.
PERUTKOVÁ, Jana. Moravská hudbymilovná aristokracie v 1. polovině 18. století a její vztah ke světským hudebně dramatickým produkcím. Opus musicum 2013, roč. 45, č. 3, s. 6–12.
PERUTKOVÁ, Jana. Die von Questenbergschen Musikern aufgeführten Oratorien in Mähren in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts. Musicologica Brunensia, roč. 49, 2014, č. 1, s. 163–174. | DOI 10.5817/MB2014-1-10
PLICHTA, Alois: Jaroměřicko. Dějiny Jaroměřic nad Rokytnou a okolí, svazek I. Třebíč: Arca JiMfa, 1994.
ROMAGNOLI, Angela. "Una musica grandiosa". Italská chrámová hudba 17. a 18. století v českých Fondech. In Baroko v Itálii – baroko v Čechách. Setkávání osobností, idejí a uměleckých forem. Vilém Herold – Jaroslav Pánek (eds.). Praha: Filosofia, 2003, s. 227–302.
SARTORI, Claudio. I libretti italiani a stampa dalle origini al 1800. Catalogo analitico con 16 indici. Cuneo: Bertola & Locatelli, 1990–1994.
SEHNAL, Jiří. Nové příspěvky k dějinám hudby na Moravě v 17. a 18. století. ČMorMus, 1975, roč. 60, č. 2, s. 367–389.
SEHNAL, Jiří. Die adeligen Musikkapellen im 17. und 18. Jahrhundert in Mähren. In Studies in Music History Presented to H. C. Robbins Landon on His 70th Birthday. Otto Biba – David Wyn Jones (eds.). London: Thames & Hudson 1996, s. 195–218, 265–270.
SEHNAL, Jiří. Deníky Jana Jáchyma ze Žerotína. Životní styl českého šlechtice v době vrcholného baroka. Časopis matice moravské, 2000, roč. 119, č. 2, s. 367–389.
SCHÜTZ, Philipp Balthasar Sinold von. Die europäische Fama, welche den gegenwärtigen Zustand [...]. Leipzig: Gleditsch, 1731, s. 783.
SPÁČILOVÁ, Jana. Unbekannte Brünner Oratorien Neapolitanischer Komponisten vor 1740. Musicologica Brunensia, 2014, roč. 49, č. 1, 137–161. | DOI 10.5817/MB2014-1-9
TERAMO, Sonia. Gaetano Martinelli e la serenata alla corte di Lisbona. In La serenata tra Seicento e Settecento: musica, poesia, scenotecnica. Nicolò Maccavino (ed.). Reggio Calabria: Laruffa Editore, 2007, s. 666.
TROJAN, Jan. František Václav (Antonín) Míča (1694–1744). Naším krajem, 1991, roč. 4, č. 5, s. 24.
UMSTATT, Joseph. Concerti per Violino. Ladislav Kačic (ed.), Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2013.
VOKÁČOVÁ, Petra. Příběhy o hrdé pokoře. Aristokracie českých zemí a císařský dvůr v době vrcholného baroka. Disertační práce, Brno: FF MU, 2007.