Czech Music Semiology
Roč.49,č.2(2014)
music semiology; Czech music; aesthetics; musical structure; presentation – representation; sign; meaning
53–58
АСАФЬЕВ, Борис Владимирович. 1930, 1947. Музыкальная форма как процесс. Москва: Государственное музыкальное издательство, 1947.
FUKAČ, Jiří. Pojmoslovie hudobnej komunikácie. In O interpretácii umeleckého textu 9, Nitra: Pedagogická fakulta, 1986, s. 199–285.
FUKAČ, Jiří. Mýtus a skutečnost hudby: traktát o dobrodružství a oklikách poznání. Praha: Panton, 1989.
FUKAČ, Jiří – JIRÁNEK, Jaroslav – POLEDŇÁK, Ivan – VOLEK, Jaroslav. Základy hudební sémiotiky. Brno: Masarykova univerzita, 1992.
JIRÁNEK, Jaroslav. Asafjevova teorie intonace, její geneze a význam. Praha: Academia, 1967.
JIRÁNEK, Jaroslav. Tajemství hudebního významu. Praha: Academia, 1979.
KARBUSICKÝ, Vladimír. Grundriss der musikalischen Semantik. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1986.
MUKAŘOVSKÝ, Jan. Kapitel aus der Poetik. Frankfurt a. M.: Suhrkamp, 1967.
POLEDŇÁK, Ivan. Musical Semiotics: A Report from Prague. Theory Only, 1990, no. 6, s. 1–13.
SYCHRA, Antonín. Estetika Dvořákovy symfonické tvorby, Praha: SNKLHU, 1959.
VOLEK, Jaroslav. Hudební struktura jako znak a hudba jako znakový system. Opus musicum, XIII/5, 6, 10 (1981), s. 129–142, 161–174, 289–295.