Hábovo společenské angažmá : příspěvek ke skladatelově podílu na organizaci pražského festivalu Společnosti pro soudobou hudbu (1935)
Roč.50,č.1(2015)
Alois Hába; Czech music; music festivals; ISCM
31–43
BENETKOVÁ [= REITTEREROVÁ], Vlasta. K historii československé sekce Mezinárodní společnosti pro soudobou hudbu a jejích festivalů. Hudební věda, 1995, roč. 33, č. 2, s. 139–158; č. 3, s. 245–259; č. 4, s. 337–356.
BLÁHA-MIKEŠ, Záboj. Politika a hudba. Česká hudba, 1934/35, roč. 38, č. 3–4, s. 66–69.
GREGOR, Vladimír. Hanns Eisler a české země. Hudební věda, 1982, roč. 19, 1982, s. 320–326.
GREGOR, Vladimír. Mezinárodní hudební kancelář v Moskvě. Hudební rozhledy, 1976, roč. 29, s. 139–141.
HAEFELI, Toni. Die Internationale Gesellschaft für Neue Musik (ISCM). Ihre Geschichte von 1922 bis zur Gegenwart. Zürich: Atlantis Musikbuch-Verlag, 1982.
HAEFELI, Toni. Musikfest oder internationale Information: Zur Geschichte der »Internationalen Gesellschaft für Neue Musik« (IGNM). In Neue Musik und Festival [= Studien zur Wertungsfor-schung, 6]. Kolleritsch, Otto (ed.). Graz: Institut für Wertungsforschung an der Hochschule für Musik und darstellende Kunst, 1973, s. 19–35.
HÁBA, Alois. Organisace XIII. mezinárodního hudebního festivalu v Praze. Rytmus, §1935/36§§, č. 1, s. 19–24.
LADMANOVÁ, Milada. Stylový přínos Přítomnosti, sdružení pro soudobou hudbu. Hudební věda, 1968, č. 2, s. 187–209.
LUDVOVÁ, Jitka. Spolek pro moderní hudbu. Hudební věda, 1976, č. 13, s. 147–173.
OČADLÍK, Mirko. Pražský festival. Čin, 26. 9. 1935, s. 306–308.
RÉTI, Rudolf. Die Entstehung der ISCM. Österreichische Musikzeitschrift, 1957, č. 12, s. 113–117.
REITTEREROVÁ, Vlasta – REITTERER, Hubert. Musik und Politik – Musikpolitik. Die Internationale Gesellschaft für Neue Musik im Spiegel des brieflichen Nachlasses von Alois Hába 1931–1938. Miscellanea musicologica, 1999, č. 36, s. 129–310.
SPURNÝ, Lubomír – VYSLOUŽIL, Jiří. Alois Hába: A Catalogue of the Music and Writings. Praha: KLP, 2010.
SPURNÁ, Helena. Voiceband jako originální příspěvek Emila Františka Buriana českému meziválečnému divadlu. In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Philosophica. Philosophica – Aesthetica, 2004, č. 27 [= Kontext(y) IV. Litteraria – Theatralia – Cinematographica. Sborník katedry divadelních, filmových a mediálních studií, Olomouc 2004], s. 99–106.
STEINHARD, Erich. Internationales Musikfest in Prag. Der Auftakt, 1935, č. 15, s. 150–152.
VLHOVÁ-WÖRNER, Hana. Společnost pro hudební výchovu ve víru mezinárodní politiky a sporů uvnitř československého hudebního života mezi dvěma světovými válkami. Hudební věda, 2008, č. 45, s. 245–294.
VOJTĚCH, Ivan. Die Konzerte des Prager Vereins. In Schönbergs Verein für musikalische Privataufführungen [= Musik-Konzepte, 36]. Metzger, Heinz-Klaus – Riehn, Rainer (eds.), München: Richard Boorberg, 1984, s. 115–118.
VOJTĚCH, Ivan. Verein für musikalische Privataufführungen in Prag. Versuch einer Dokumentation. Miscellanea musicologica, 1999, č. 36, s. 9–128.
VYSLOUŽIL, Jiří: Alois Hába. Život a dílo. Praha: Panton, 1974.
VYSLOUŽILOVÁ, Věra: Musikfest der ISCM 1935. Beiträge zur Musikwissenschaft, 1989, č. 31, s. 54–58.
WEBER, Horst (ed.). Alexander Zemlinsky. Briefwechsel mit Arnold Schönberg, Anton Webern, Alban Berg und Franz Schreker [= Briefwechsel der Wiener Schule, 1]. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 1995.
WEISLOVÁ, Hana. K historii Mezinárodního hudebního festivalu v Praze. Rytmus, 1935/36, č. 1, s. 4–11,
WEISLOVÁ, Hana. Zur Vorgeschichte des 13. Internationalen Musikfestes in Prag. Der Auftakt, 1935, č. 15, s. 152–155.
WELLESZ, Egon: E. J. Dent and the International Society for Contemporary Music. Music Review, 1946, č. 7, s. 205–208.