Rozhlasová hudba a Pavel Haas
Roč.50,č.2(2015)
Pavel Haas; radio music; radio; Kurt Weill; Max Butting; Karel Vetterl; Gebrauchsmusik; new objectivity
53–67
AMBROSIUS, Hermann. Die Klangfarben der Orchesterinstrumenten und Singstimmen im Rundfunk. Pult und Taktstock. Fachzeitschrift für Dirigenten 4, 1927, č. 7–8, s. 95–100.
BUKOFZER, Manfred. Rundfunk-Instrumentation? Melos. Zeitschrift für Musik 10, 1931, č. 2, s. 58–60.
BUTTING, Max. Der Komponist über Rundfunkmusik. Die Musikblätter des Anbruch 11, 1929, č. 2, s. 86–87.
GUTMAN, Hanns. Runfunk-Musik: Kongreß in Göttingen. Der Auftakt 8, 1928, č. 5–6, s. 125–129.
HAILEY, Christopher. Rethinking Sound: Music and Radio in Weimar Germany. In Music and Performance in Weimar Republic (ed. Brian Gilliam). Cambridge: Cambridge University Press, 1994. s. 13–36.
HEINSHEIMER, H. Lindberghův let. Radiojournal 9, 1931, č. 1, s. 4.
KOSINER, B. Mluvené slovo. Lidové noviny 41, 15. 4. 1933, č. 193, s. 11.
LATZKO, Ernst. Rundfunk-Probleme. Pult und Taktstock. Fachzeitschrift für Dirigenten 4, 1927, č. 7–8, s. 85–91.
LATZKO, Ernst. Rundfunk und öffentliche Musikpflege. Der Auftakt 9, 1929, č. 7–8, s. 161–163.
MERSMANN, Hans – SCHULTZE-RITTER, Hans – STROBEL, Heinrich. Neue Rundfunkmusik. Melos. Zeitschrift für Musik 8, 1929, č. 7, s. 319–321.
NICK, Edmund. Neue und alte Rundfunkmusik. Der Auftakt 10, 1930, č. 3, s. 78–80.
PATZAKOVÁ, A. J. (ed.). Prvních deset let Československého rozhlasu. Praha: Nákladem Radiojournalu, Čsl. zpravodajství radiotelefonického, 1935. 1039 s.
PEDUZZI, Lubomír. Pavel Haas. Život a dílo skladatele. Brno: Muzejní a vlastivědná společnost, 1993. 175 s.
PIVODA, Ondřej. Pavel Haas. Janáčkův nejnadanější žák. Brno: Moravské zemské muzeum, 2014. 43 s.
RÝPAR, Vl. Možnosti rozhlasu. Index. Leták kulturní informace 2, 1930, č. 3, s. 21–22.
SACHS, Kurt. Rundfunk und Konzertsaal. Die Musikblätter des Anbruch 11, 1929§, č. 5, s. 217–218.
SCHEINBERG, Erica Jill. Music and the Technological Imagination in the Weimar Republic: Media, Machines and New Objectivity. Dizertace. University of California, Los Angeles, 2007.
SCHOEN, Ernst. Die Rundfunkkompositionen für Baden-Baden. Melos. Zeitschrift für Musik 8, 1929, č. 7, s. 313–315.
STEINHARD, Erich. Tonfilme, Liebhaberkunst, Rundfunkmusik in Baden-Baden. Der Auftakt 9, 1929, č. 9, s. 215–217.
SZENDREI, Alfred. Tonkünstler und Rundfunk. Pult und Taktstock. Fachzeitschrift für Dirigenten 4, 1927, č. 7–8, s. 77–84.
SZENDREI, Alfred. Der Klang der Orchesterinstrumente im Rundfunk. (Aus einem Vortrag, gehalten anlässlich der Tagung für Rundfunkmusik in Göttingen). Pult und Taktstock. Fachzeitschrift für Dirigenten 5, 1928, č. 7, s. 71–75.
SZENDREI, Alfred. Die Stimme im Rundfunk. Die Musikblätter des Anbruch 10, 1928, č. 9–10, s. 376–383.
SZENDREI, Alfred. Der Klang der Orchesterinstrumente im Rundfunk. Der Auftakt 11, 1931, č. 8–9, s. 203–206.
K. V. [= Vetterl; Karel]. Novinky v rozhlasové hudbě. Radiojournal 9, 1931, č. 22, s. 3.
VETTERL, Karel. O novou hudbu pro rozhlas. Tempo – Listy Hudební matice 8, 1928/1929, č. 10, s. 327–330.
VETTERL, Karel. Rozhlasová hudba. Tempo – Listy Hudební matice 9, 1929/1930, č. 2, s. 53–57, č. 3, s. 94–98.
WARSCHAUER, Frank. Die Musik im Rundfunk. Die Musikblätter des Anbruch 8, 1926, Sonderheft Musik und Maschine, s. 374–379.
WARSCHAUER, Frank. Die Göttinger Tagung für Rundfunkmusik. Pult und Taktstock. Fachzeitschrift für Dirigenten 5, 1928, č. 5–6, s. 58–59; též Die Musikblätter des Anbruch 10, 1928, č. 6, s. 212–215.
WARSCHAUER, Frank. Rundfunkmusik. Die Musikblätter des Anbruch 11, 1929, č. 2, s. 84–86.
WIENER, Karl. Der Einfluss des Rundfunks auf die musikalische Form. Pult und Taktstock 7, 1930, č. 2, s. 28–30.