Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla
Roč.59,č.2(2024)
computer-assisted composition; computer-assisted analysis; structural analysis; psychoanalysis; philosophy of music; structuralism; regularity of musical structure; 20th century music; 21th century music
31–55
BARŠA, Pavel. Panství člověka a touha ženy, feminismus mezi psychoanalýzou a poststrukturalismem. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002.
BISAGNI, Francesco. Out of Nothingness: Rhythm and the Making of Words. Analytical psychology, 2010, roč. 55, č. 2, s. 254–272.
DAHLHAUS, Carl. Entwicklung und Abstraktion. Archiv für Musikwissenschaft, 1986, roč. 43. č. 2. s. 91–108.
DELEUZE, Gilles – GUATTARI, Felix. Tisíc plošin. Praha: Herman a synové. 2010, s. 163.
DELEUZE, Gilles. Logika smyslu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2013.
DYKAST, Roman. Hudba věku melancholie. Praha: Toga, 2005.
ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu – archetypy a opakování. Praha: Oikoymenh, 1993.
FREUD, Sigmund. Mimo princip slasti a jiné práce z let 1920–1924. Praha: Jiří Kocourek – Psychoanalytické nakladatelství, 1998.
GADAMER, Hans-Georg. Ästhetik und Poetik I: Kunst als Aussage. Tübingen: J. C. B. Mohr, 1993.
GRAHN, Jessica – BRETT, Matthew. Rhythm and Beat Perception in Motor Areas of the Brain. Journal of Cognitive Neuroscience, 2007, roč. 15, č. 5, s. 893–906.
GRASSI, Ludovica. The Dimension of Sound and Rhythm in Psychic Structuring and Analytic Work. The Italian Psychoanalytic Annual, 2014, č. 8, s. 63–82.
CHVATÍK, Květoslav. Strukturální estetika. Druhé a rozšířené vydání. Brno: Host, 2001.
CHVATÍK, Květoslav. Strukturální estetika. Praha: Victoria Publishing, 1994.
JUNG, Carl Gustav. Obraz člověka a obraz Boha. Oddíl Odpověď na Jóba. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 2001.
KOSUTH, Joseph. Art after Philosophy and After : collected writings, 1966–1990. Gabriele Guercio (ed). Cambridge: MIT Press, 1993.
LACAN, Jacques. Imaginárno a symbolično – Imaginaire et symbolique. Praha: Academia, 2016.
LUMACA, Massimo – NIELS, Trusbak Haumann – VUUST, Peter et.alii. From random to regular: neural constraints on the emergence of isochronous rhythm during cultural transmission. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 2018, roč. 13, č. 8, s. 877–888.
MITCHELL, Juliet. Psychoanalysis And Feminism: A Radical Reassessment of Freudian Psychoanalysis. Londýn: Penguin Books, 1975.
Music Representations Team – OpenMusic [online]. 2011.21.8., nestránkováno [cit. 2024-20-06]. Dostupné z: <a href=http://repmus.ircam.fr/openmusic/home target=_blank>http://repmus.ircam.fr/openmusic/home.</a>
NEZVAL, Vítězslav. Edison. Praha: Československý spisovatel, 1969.
NIETZSCHE, Friedrich. Zrození tragédie, čili, Hellénství a pesimismus. Oddíl Zdrození tragédie z ducha hudby. Praha: Vyšehrad, 2014.
PATOČKA, Jan. Tělo, společenství, jazyk, svět. Praha: Oikoymenh, 1995.
PLATO. Laws. Cambridge: Harvard university press – W. Heinemann Ltd., 1967.
REJZEK, Jiří. Český etymologický slovník. Praha: Leda, 2012.
SARTRE, Jean-Paul. Existencialismus je humanismus. Vyšehrad, 2004.
VARÈSE, Edgar. Density 21.5. New York: Colfranc Music Publishing Corporation, 1966.

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.