The ritornello as a symbol of labyrinthic dance in Bohuslav Martinů's Ariadne
Vol.45,No.1(2010)
215–221
Druskin, Michail Semjonovič: Igor Stravinskij, osobnost, dílo, názory. Editio Supraphon, Praha 1981.
Dürrenmatt, Friedrich: Labyrint. Hynek, Praha 1998.
Fukač, Jiří: Problém prostoru a času v díle Bohuslava Martinů. In: Hudební rozhledy, XLIV (1991), č. 2, s. 83–85.
Geiss, Heinz: Starověký Knóssos. Vyšehrad, Praha 1985.
Graves, Robert: Řecké mýty I. Odeon, Praha 1982.
Hocke, Gustav René: Svět jako labyrint. Manýrismus v literatuře. Triáda / H&H, Praha 2001.
Huizinga, Johan: Homo ludens. O původu kultury ve hře. Mladá fronta, Praha 1971.
Mihule, Jaroslav: Martinů. Osud skladatele. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, Praha 2002.
Pečman, Rudolf: Hudební divadlo Bohuslava Martinů a jeho vztah ke světu antiky. In: Opus musicum, XIV (1982), č. 10, s. 292–295.
Stahmer, Klaus: Ironizace banálního. Několik myšlenek o pozoruhodných pasážích v díle Bély Bartóka. In: Opus musicum, II (1970), č. 2, s. 45–49.
Stravinskij, Igor: Rozhovory s Robertem Craftem. Editio Supraphon, Praha – Bratislava 1967.
Svoboda, Ludvík (ed).: Encyklopedie antiky. Academia, Praha 1973.
Šafránek, Miloš (ed.): Divadlo Bohuslava Martinů. Editio Supraphon, Praha 1979.
Vyloužil, Jiří: The Ariadne of Bohuslav Martinů. Notes on the Genesis, Style and Ideas of the Work. In: Rudolf Pečman (ed.): The Stage Works of Bohuslav Martinů. Praha 1967, s. 195–203.