What is our ear able to hear?
Vol.48,No.2(2013)
hearing; perception; Different Hearing programme
73–86
BEK, M. Současná hudba, nová nepřehlednost? Opus musicum, 1994, r. 24, č. 5–6, s. 159–170.
BENJAMIN, W. Dílo a jeho zdroj. Překlad Věra Saudková. Praha: Odeon, 1979.
BESSELER, H. Grundfragen des musikalischen Hörens, Das musikalische Hören der Neuzeit, in: Aufsätze zur Musikästhetik und Musikgeschichte, Reclam, 1978, s. 29–53, 104–173.
BLATNÝ, P. Piccolo festi estivi. In Hudební festival jako fenomén hudební kultury 20. století. Sborník z 24. ročníku muzikologické konference Janáčkiana (Šárka Zedníčková, ed.). Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, s. 21–24.
FLAŠAR, M. Postmoderno vysvětlované (nejen) dětem. Rozhovor se skladatelem a muzikologem Vítem Zouharem. Opus musicum, 2005, r. 37, č. 4, s. 32–35.
FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2005.
FUKAČ, J. – TESAŘ, S. – VEREŠ, J. Hudební pedagogika: Koncepce a aplikace hudebně výchovných idejí v minulosti a přítomnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
KALTENECKER, M. Hören als Analyse? MusikTheorie: Zeitschrift für Musikwissenschaft, 2007, 22. Jahrgang, Heft 3, s. 1–25.
KOPECKÝ, J. (ed.). Zdeněk Fibich: Stopy život a díla. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009.
KUNA, M. (ed.). Antonín Dvořák: Korespondence a dokumenty. Korespondence odeslaná, 2, 1885/1889, Praha: Editio Supraphon, 1988.
LEIBNITZ, T. Učený přítel. Gustav Mahler a Guido Adler. Překlad Vlasta Reittererová. Opus musicum, 2010, č. 3, s. 6–17.
LEVISON, J. Music in the Moment. London: Ithaca, 1997.
LUSKA, J. Development od Harmonic Ability Lines in Ontogenetics. In Musicologica Olomucensia VIII, AUPO Facultas Philosophica, Philosophica – Aesthetica 31-2006 (Jiří Kopecký, ed.), Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, s. 51–60.
MARSH, K. Children's Singing Games: Composition in the Playground. Research Studies in Music Education, June 1995, s. 2–11. | DOI 10.1177/1321103X9500400102
PLESSNER, H. Zur Anthropologie der Musik. Jahrbuch für Ästhetik und allgemeine Kunstwissenschaft, 1, 1951, s. 110–121.
SHUTER-DYSON, R. Musical Ability. In The Psychology of Music (Diana Deutsch, ed.), San Diego: Academic Press, 1999.
SCHUBART, Ch. F. D. Ideen zu einer Ästhetik der Tonkunst. Leipzig, Wolkenwanderer-Verlag, 1924.
STENDHAL. Energické múzy: Výbor ze statí o literatuře, umění a hudbě. Překlad Jan Binder, Jan O. Fischer, Jiří Pechar. Praha: Odeon, 1970.
STŘÍTECKÝ, J. Spor o postmodernismus a otázka sociální racionality. Opus musicum, 1990, r. 22, č. 10, s. 289–299.
VOJTĚCH, I. Technika a hudební senzibilita. In Průmysl a technika v novodobé české kultuře (Marta Ottlová, ed.), Praha: Ústav teorie a dějin umění Československé akademie věd, 1988, s. 111–116.
WAGNER, R. Pouť za Beethovenem. Překlad Marie Dolejší. Praha: Adolf Synek, 1929, s. 14–15.
ZICH, J. Kapitoly a studie z hudební estetiky. Praha: Editio Supraphon, 1987.
Elektra, Dalibor, 23. 4. 1910, r. 32, č. 32, s. 234.