Some specifics in the perception of musical competitions from the viewpoint of students of primary and secondary music schools
Vol.50,No.2(2015)
musical competition; primary art school; conservatoire; musical high/grammar school; musical education; musical sociology; musicality; professional preparation; career of a musician; development of musical talent
101–118
ALAN, Josef. Etapy života očima sociologie. 1. vyd. Praha: Panorama, 1989.
ELLIOT, Philip. The Sociology of the Professions. 1. vyd. London and Basingstoke: The Macmillan Press LTD, 1972.
HAVLOVÁ, Jitka. Profesní dráha ve 20. století: Úvod do sociologie povolání. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova-Karolinum, 1996.
JAKUBEKOVÁ, Ivana. Osobnost hudebníků. Diplomová práce. FF MU Brno, 2005.
KINGSBURY, Henry. Music, Talent, and Performance: A conservatory cultural system. Philadelphia: Temple University Press, 1988.
KOLOFÍKOVÁ, Klára. Faktory sociálního prostředí ovlivňující volbu umělecké profese: Analýza subjektivních výpovědí mladých hudebníků. Bakalářská práce. FSS MU Brno, 2002.
NETTL, Bruno. Heartland Excursions: Ethnomusicological Reflections on School of Music. 1. vyd. Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 1995.
Organizační řád soutěží a přehlídek ZUŠ. Manuál hodnocení [online]. [Cit. 2015-11-01]. Dostupné z: < http://www.uur-zuscr.cz/dokumenty/organizacni-rad>.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Základní umělecké vzdělávání [online]. [Cit. 2015- 11-01]. Dostupné z: < http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/zakladni-umelecke-vzdelavani>.
Vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání. In: Zákony V/2009: Sborník úplných znění zákonů pro státní správu, veřejnou správu a školství. Český Těšín: Poradce, 2009.