Pokyny pro autory
Pravidla přijetí článku
Přijímáme příspěvky do všech rubrik v českém, slovenském a anglickém jazyce. Nedílnou součástí hlavního článku (max. 54 000 znaků – 30 normostran) je abstrakt (max. 800 znaků včetně mezer), afiliace autora (max. 200 znaků – působiště, profesní profilace, elektronický kontakt) a 5 klíčových slov v jazyce článku. Redakční rada si vyhrazuje právo výběru příspěvku, který bude v aktuálním čísle publikován.
Rubriky
- studie (recenzovaná část)
- metodické a informační texty
Termíny
- Uzávěrka jarního čísla je vždy 15. 11.
- Uzávěrka podzimního čísla je vždy 31. 5.
Pokyny pro autory
Rukopisy předkládejte ve formátu word.doc, word.docx. Písmo – Times New Roman 12 pt., řádkování 1,5. Obrázky v rozlišení nejméně 300 dpi v maximálním počtu 5 fotografií na článek (formát jpg, tiff) ukládejte vždy separátně. Popisky obrázku přikládejte ve zvláštním souboru s označením obrázků Obr. 1. Tabulky značte stejně jako obrázky a odevzdávejte jako samostatný soubor ve zdrojovém formátu (Excel).
Korespondenční adresa: museologica.brunensia@phil.muni.cz – do předmětu zprávy uvádějte MB – příspěvek + jméno autora.
Jazyk příspěvků: čeština, slovenština nebo angličtina.
Klíčová slova: 5 slov v jazyce článku.
Citační pravidla
Citace se řídí citační normou ČSN ISO 690.
Veškeré poznámky uvádějte pod čarou.
Názvy titulů uvádějte v původním jazyce.
1. Monografie (u více než 3 autorů citujte publikaci pod názvem)
EDSON, Gary. International Directory of Museum Training. London, New York: Routledge, 1995. ISBN 0-415-12257-0.
FALK, John H. a Lynn D. DIERKING. Learning from Museums: Visitor Experiences and the Making of Meaning. Oxford: AltaMira Press, 2000. ISBN 0-7425-0295-3.
BRODESSER, Slavomír, Jan BŘEČKA a Jiří MIKULKA. K poznání a slávě země. Dějiny Moravského zemského muzea. Brno: Moravské zemské muzeum, 2002. ISBN 80-7028-193-9.
2. Článek v periodiku
SCHNEIDER, Evžen. Specifické vzdělávání muzejních pracovníků a jeho usoustavnění v ČSR. Muzeologické sešity: Supplementum 3, 1985, s. 85–126.
DOUŠA, Pavel. Ústřední muzeologický kabinet 1955–1989. Muzeum: muzejní a vlastivědná práce, 2011, roč. 49, č. 1, s. 3–14. ISSN 1803-0386.
3. Článek ve sborníku, příspěvek v monografii
NEUSTUPNÝ, Jiří. Teorie ne návod k praxi. In STRÁNSKÝ, Zbyněk Z. (ed.). Sborník materiálů prvého muzeologického sympozia Brno – 1965. Brno: Moravské muzeum v Brně, 1966, s. 18–19.
INGLE, Marilyn. Pupils´ perceptions of museum education sessions. In HOOPER-GREENHILL, Eilean. The Educational Role of the Museum. London, New York: Routledge, 1994, s. 316–323. ISBN 0-415-11287-7.
4. Archivní materiál
Plná citace (v článku): Národní archiv v Praze. Fond 1005 – Úřad říšského protektora, kart. 534, sign. I – 10 V – 3 – 1 – Musea v Protektorátě – všeobecně a jednotlivě 1939 – 1944. Zpráva vrchnímu vládnímu radovi von Bothovi s názvem Der Jude Iltis als Begründer der Gregor Mendel – Museum in Brünn.
Zkrácená citace (v soupisu zdrojů): Národní archiv v Praze. Fond 1005 – Úřad říšského protektora, kart. 534.
5. Elektronický zdroj
Webové stránky: Ústav archeologie a muzeologie, oddělení muzeologie [online]. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2009 [cit. 2014-09-22]. Dostupný z www: http://www.phil.muni.cz/waom.
Článek na webu: STRÁNSKÝ, Zbyněk Z. Muzeologie hledá sebe sama. In Katedra UNESCO pro muzeologii a světové dědictví [online]. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2009 [cit. 2014-09-22]. Dostupný z www: http://www.phil.muni.cz/unesco/Cesky/clanek_8.html.
Publikace na webu: DODD, Jocelyn a Ceri JONES. Mind, body, spirit: How museums impact health and wellbeing [online]. Leicester: University of Leicester, School of Museum Studies, Research Centre for Museums and Galleries, June 2014 [cit. 2015-11-19]. Dostupný z www: https://www2.le.ac.uk/departments/museumstudies/rcmg/publications/mind-body-spirit-report. ISBN 978-1-898489-49-8.
Zásady zachování soukromí
Zásady zachování soukromí jsou dostupné ZDE.