Lithuanian user perceptions of museum websites

Roč.4,č.1(2015)

Abstrakt
Výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto článku, je financován z grantu Výzkumné rady Litvy v rámci výzkumného projektu na zvýšení atraktivity a optimalizaci virtuálního přístupu litevských národních muzeí (LitMus-Web), číslo MIP-093./2013/LSS-160000-1484. Hlavním cílem výzkumného projektu bylo prozkoumat rozdíly v čase dokončení úkolu mezi webovými stránkami litevských muzeí – zejména těch národních – když uživatel vyhledává důležité informace, které jsou pro něho relevantní. Analýza výsledků by měla vést k doporučením na zlepšení a optimalizaci webových stránek čtyř národních litevských muzeí. Vzhledem k tomu, že uživatel je jedním z klíčových parametrů toho výzkumu, bylo důležité shromažďovat některé údaje týkající se vnímání muzejních webových stránek průměrným uživatelem. První výsledky průzkumu mezi návštěvníky Národního muzea Litvy jsou uvedeny v tomto článku.

Klíčová slova:
muzejní webové stránky; litevská muzea; vnímání uživatelů; muzejní zkušenosti

Stránky:
4–7
Reference

Cathy Brickwood (2009) ' Heritage Online', in: Cathy Brickwood & Annet Dekker eds., Navigating E-culture (Virtueel Platform, Amsterdam) 77-81.

Ignas Kapleris (2013) ' Skaitmeninių technologijų taikymas Lietuvos muziejuose 1990-2011 metais', Acta Museologica Lithuanica (1): 238-280. | DOI 10.15388/MusLithuan.2013.1.5342

Ignas Kapleris (2014) Skaitmeninių raiška Lietuvos muziejų komunikacijoje (PhD thesis, Vilnius University).

Neil Kotler (1999) ' Delivering experience: marketing the museum's full range of assets', Museum News 78 (3): 30-33.

Paul Marty (2007) ' Museum websites and museum visitors: before and after the museum visit', Museum Management and Curatorship 22 (4): 337-360. | DOI 10.1080/09647770701757708

Paul Marty (2008) ' Museum websites and museum visitors: digital museum resources and their use', Museum Management and Curatorship 23 (1): 81-99. | DOI 10.1080/09647770701865410

Léontine Meijer-van Mensch, ' Das Museum der Zukunft?', Thüringer Museumshefte 23, 2014, (2): 42-45.

Peter van Mensch & Léontine Meijer-van Mensch (2011) New Trends in Museology (Muzej novejše zgodovine, Celje).

Markus Miessen (2010) The nightmare of participation (Sternberg Press, New York).

Tim O'Reilly (2005) What is Web 2.0? Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software http://oreilly.com/lpt/a/6228

Letty Ranshuysen (2010) Museummonitor 2009. IJzerenwetten en trends (Letty Ranshuysen, Rotterdam).

Werner Schweibenz (2011) ' Museums and Web 2.0: Some Thoughts about Authority, Communication, Participation and Trust', in: Georgios Styliaras, Dimitrios Koukopoulos & Fotis Lazarinis eds., Handbook of Research. Technologies and Cultural Heritage: Applications and Environments (IGI Global, Hershey).

Nina Simon (2010) The Participatory Museum (Museum 2.0, Santa Cruz CA).

Nina Simon & Shelley Bernstein (2009) ' Museum 2.0', in: Cathy Brickwood & Annet Dekker eds., Navigating E-culture (Virtueel Platform, Amsterdam) 82-90.

Andrius Šuminas & Veta Armonaité (2013) ' Socialinių medijų taikymas muziejų komunikacijoje: naujosios muziejininkystès aspektas', Acta Museologica Lithuanica (1): 300-333

Metriky

2

Views

0

PDF (English) views