Strategické plánování vzdělávací činnosti muzea

Roč.5,č.1(2016)

Abstrakt
Strategické plánování tvoří nepostradatelnou součást marketingu v ziskovém sektoru a v době sílící konkurence a proměnách ve způsobu trávení volného času se stává přínosným také v muzeích. Text se tak v obecné rovině zabývá teorií strategického plánování a jeho aplikací do specifického prostředí českých muzeí s užším zaměřením na vzdělávací činnost. Zhodnotí význam strategického plánování v muzejních institucích, vymezí pojem vzdělávací strategie, popíše fáze tohoto procesu a navrhne ošetření pro případná rizika úspěšné implementace vzdělávací strategie.

Klíčová slova:
muzeum; muzejní edukace; strategické plánování; vzdělávací politika; vzdělávací strategie

Stránky:
36–44
Reference

BÁRTA, Jiří. Strategické pánování pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Nadace rozvoje občanské společnosti, 1997. 126 s. NROS edice. ISBN 80-902302-0-2.

HOOPER-GREENHILL, Eilean (ed.). Writing a Museum Education Policy. Leicester: Department of Museum Studies, University of Leicester, 1991. 32 s.

How to develop your policy [online]. [cit. 2015-03-22]. Dostupný z www: ˂ http://www.londonmuseums.org/development.htm˃.

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.

KAŽMIERSKI, Tomáš a Petr PELCL. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace. Praha: Regionální environmentální centrum Česká republika a Centrum pro komunitní práci, 2003. 57 s. ISBN 80-902368-9-8.

KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4.

KOTLER, Neil G., Philip KOTLER a Wendy I. KOTLER. Museum Marketing and Strategy. Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. 2. vyd. San Francisco: Jossey-Bass, 2008. 509 s. ISBN 978-0-7879-9691-8.

MAŽÁROVÁ, Monika. Vzdělávací strategie Jihomoravského muzea ve Znojmě. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav archeologie a muzeologie, 2015. Diplomová práce. Vedoucí práce Mgr. Lenka Mrázová.

PAVLÍČKOVÁ, Pavla. Vzdělávací strategie Městského muzea a galerie Polička. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav archeologie a muzeologie, 2009. Diplomová práce. Vedoucí práce Mgr. Lenka Mrázová.

ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4.

Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.

What is an education policy? [online]. [cit. 2015-02-11]. Dostupný z www: ˂ http://www.londonmuseums.org/intro.htm˃.

What should a policy contain? [online]. [cit. 2015-03-22]. Dostupný z www: ˂ http://www.londonmuseums.org/policy.htm˃.

Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2014. 103 s. ISBN 978-80-7028-441-4.

Metriky

0

Crossref logo

12

Views

0

PDF views