Národní identita v muzeu v centru výzkumné pozornosti: přehledová studie
Roč.5,č.1(2016)
národní identita; muzeum; přehledová studie; výzkum; konstruktivistické teorie učení; národní muzeum
45–61
CAREY, Sean. Undivided Loyalties. Is National Identity an Obstacle to European Integration? European Union Politics, 2002, roč. 3, č. 4, s. 387-413. | DOI 10.1177/1465116502003004001
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.
FALK, John H., Lynn D. DIERKING a Marianna ADAMS. Living in a Learning Society: Museums and Free-choice Learning. In MACDONALD, Sharon (ed.). A Companion to Museum Studies. Malden: Wiley-Blackwell, 2006, s. 323–339. ISBN 978-1-4051-0839-3.
GELLNER, Arnošt. Národy a nacionalismus. Praha: Hříbal, 1993. ISBN 80-901381-1-X.
GELLNER, Ernest. Pluh, meč a kniha: struktura lidských dějin. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001. ISBN 978-808-5959-871.
GELLNER, Ernest. Nacionalismus. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 978-80-7325-023-2.
GIDDENS, Anthony. Důsledky modernity. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-15-6.
HEIN, George E. Evaluating Teaching and Learning in Museums. In HOOPERGREENHILL, Eilean (ed.). Museum, Media, Message. London: Routledge, 1995, s. 189–203.
HEIN, George E. Is Meaning Making Constructivism? Is Constructivism Meaning Making? The Exhibitionist, 1999, roč. 18, č. 2, s. 15–18.
HEIN, George E. The Challenge and Significance of Constructivism. In Hands-On! Europe Conference. London, 2001, s. 35–42.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
HOBSBAWM, Eric J. Národy a nacionalismus od roku 1780: program, mýtus, realita. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2000. ISBN 80-85959-55-0.
HOOPER-GREENHILL, Eilean. Audiences – A Curatorial Dilemma. In PEARCE, Susan. Art in Museums. London: Athlone Press, 1995, s. 143–163. ISBN 978-0-485-90005-7.
HOOPER-GREENHILL, Eilean. Studying Visitors. In MACDONALD, Sharon (ed.). A Companion to Museum Studies. Malden: Wiley-Blackwell, 2006, s. 362–376. ISBN 978-1-4051-0839-3.
HROCH, Miroslav. Pohledy na národ a nacionalismus: čítanka textů. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-20-2.
HROCH, Miroslav. Národy nejsou dílem náhody. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009. ISBN 978-80-7419-010-0.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-207-9.
JANDOUREK, Jan. Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-535-0.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-6364-4.
KREUZZIEGER, Milan. Flexibilní identita a projekt kosmopolitního muzea. Politologická revue, 2008, č. 1, s. 87–97. ISSN 1211-0353.
LAVI, Liron. Making Time for National Identity: Theoretical Concept and Empirical Glance on the Temporal Performance of National Identity. Nations and Nationalism, 2013, roč. 19, č. 4, s. 696–714. ISSN 1469-8129. | DOI 10.1111/nana.12027
LLOYD, Katherine. Beyond the rhetoric of an “inclusive national identity”: Understanding the potential impact of Scottish museums on public attitudes to issues of identity, citizenship and belonging in an age of migrations. Cultural Trends, 2014, roč. 23, č. 3, s. 148–158. ISSN 0954-8963. | DOI 10.1080/09548963.2014.925279
MAŘÍKOVÁ, Hana, Miroslav PETRUSEK a Alena VODÁKOVÁ et al. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-164-1.
NAVARRO, Oscar. History and education as bases for museum legitimacy in Latin American museums: some comments for a discussion from a critical muzeology point of view. Museologica Brunensia, 2012, roč. 1, č. 1, s. 28–33.
Nation and National Museums, a Contested Relationship: An Analysis of US. National Museums in the Twenty-first Century. Curator: The Museum Journal, 2014, roč. 57, č. 1, s. 97–106. ISSN 0011-3069.
RAGIN, Charles. Constructing Social Research. London: Pine Forge Press, 1994. ISBN 978-0-8039-9021-0.
SCHUSTER, J. The Public Interest in the Art Museum's Public. In PEARCE, Susan. Art in Museums. London: Athlone Press, 1995, s. 109–142. ISBN 978-0-485-90005-7.
SMITH, Anthony D. National identity and vernacular mobilisation in Europe. Nations and Nationalism. 2011, roč. 17, č. 2, s. 223–256. ISSN 1469-8129. | DOI 10.1111/j.1469-8129.2011.00491.x
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Kritické teorie muzea – podnět k reflexi. Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce, 2012, roč. 50, č. 2, s. 26–38. ISSN 1803-0386.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium 1. díl: Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4394-2.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0644-6.
VAN WYK, Anelle. The Unreconciled Ritual: Identity and Politics at the Museum [online]. Netherlands: Humanity in Action, 2000 [cit. 2014-02-12]. Dostupné z www: ˂ http://www.humanityinaction.org/knowledgebase/302-the-unreconciled-ritual-identity-and-politics-at-the-museum˃.
Voices from the Museum: Qualitative Research Conducted in Europe's National Museums. EuNaMus Report No 6. (Linköping University Interdisciplinary Studies 17). Sweden: Linköping University Electronic Press, 2012.
WEST, Shearer. The Devaluation of 'Cultural Capital': Post-Modern Democracy and the Art Blockbuster. In PEARCE, Susan. Art in Museums. London: Athlone Press, 1995, s. 74–93. ISBN 978-0-485-90005-7.
WORTS, Douglas. Extending the Frame: Forging a New Partnership with the Public. In PEARCE, Susan. Art in Museums. London: Athlone Press, 1995, s. 164–191. ISBN 978-0-485-90005-7.