Didaktické aspekty numismatických sbírek v muzeích
Roč.10,č.1(2021)
Abstrakt
Klíčová slova:
muzejní edukace; muzejní didaktika; oborová didaktika; numismatika; finanční gramotnost
Stránky:
25–32
Numismatické sbírkové předměty zůstávají často pro svoji náročnější interpretaci, zapříčiněnou velikostí i specifickým charakterem, stranou soustavnější pozornosti návštěvníků. Odcházejí ochuzeni o bohatost sdělení a tematickou šíři numismatických pramenů. Své uplatnění v plném rozsahu zde tak nachází muzejní edukace pomáhající skrze didaktické prostředky, výukové metody a cílené edukační programy zprostředkovat návštěvníkům svědectví ukrytá (nejen) v mincích. Přináší rovněž do muzejního prostředí téma finanční gramotnosti, které společně s budováním respektu ke kulturnímu dědictví a jeho ochraně podtrhuje společenský přínos muzea.
muzejní edukace; muzejní didaktika; oborová didaktika; numismatika; finanční gramotnost
25–32

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.