Sbírky muzeí umění ve světle sociálních sítí : typologie možností prezentace uměleckých sbírek na sociálních sítích v České republice
Roč.13,č.1(2024)
sociální sítě; Facebook; Instagram; muzeum; muzeum umění; muzejní sbírky; umělecké sbírky; digitalizace; prezentace
14–28
BURKE, Verity, Dolly JǾRGENSEN and Finn Arne JǾRGENSEN. Museums at Home: Digital Initiatives in Response to COVID-19. Norsk Museumstidsskrift [online]. 2020, vol. 6, no. 2, pp. 117–123 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://doi.org/10.18261/issn.2464-2525-2020-02-05 target=_blank>https://doi.org/10.18261/issn.2464-2525-2020-02-05</a> | <a href=https://dx.doi.org/10.18261/issn.2464-2525-2020-02-05 target=_blank>DOI 10.18261/issn.2464-2525-2020-02-05</a>
BEESTON, Alix, Alexandra KINGSTONREESE and Cadence KINSEY. On Instagram: An Intimate, Immediate, Conversation, Alix Beeston, Alexandra Kingston-Reese, and Cadence Kinsey. ASAP Journal [online]. 29 February 2020 [accessed 2022-05-06]. www: <a href=https://asapjournal.com/on-instagraman-intimate-immediate-conversationalix-beeston-alexandra-kingston-reeseand-cadence-kinsey target=_blank>https://asapjournal.com/on-instagraman-intimate-immediate-conversationalix-beeston-alexandra-kingston-reeseand-cadence-kinsey.</a>
DORNAN, Russel. Reflecting the Museum: How Instagram brings back seeing. In Museum iD [online]. 2016 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://museum-id.com/reflecting-themuseum-how-instagram-brings-backseeing-by-russell-dornan target=_blank>https://museum-id.com/reflecting-themuseum-how-instagram-brings-backseeing-by-russell-dornan.</a>
DORNAN, Russel and Charlie MORGAN. Perspectives: I can't help the way I feel. In Wellcome Collection Blog [online]. 2014 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://wellcomecollection.wordpress.com/category/more/perspectives-more/ target=_blank>https://wellcomecollection.wordpress.com/category/more/perspectives-more/.</a>
ICOM. Social Media Guidelines for ICOM Committees [online]. Paris: ICOM, 2019 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://icom.museum/wpcontent/uploads/2019/10/Social-mediaguidelinesEN-1.pdf target=_blank>https://icom.museum/wpcontent/uploads/2019/10/Social-mediaguidelinesEN-1.pdf.</a>
JAT, S. C. Is Instagram the world's hottest museum? In The Dyás [online]. 28 April 2022 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://thedyas.com/blogs/the-dyas-magazine/instagramworld-hottest-museum target=_blank>https://thedyas.com/blogs/the-dyas-magazine/instagramworld-hottest-museum.</a>
Krajská galerie ve Zlíně. In Instagram [online]. 19. 1. 2023 [accessed 2023-11-14]. Available from www: <a href=https://www.instagram.com/p/CnmQJMWLVL4/?img_index=1 target=_blank>https://www.instagram.com/p/CnmQJMWLVL4/?img_index=1.</a>
KUDĚLKOVÁ, Nikola. Využití influencerů v komunikačních strategiích kulturní instituce Centra současného umění DOX. Praha: Vysoká škola ekonomická, Fakulta podnikohospodářská, 2020. Bachelor thesis. Supervisor Ing. Marek Prokůpek, Ph.D.
LOSEKOOT, Michelle and Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
Muzeum umění Olomouc. In Instagram [online]. 3. 3. 2023 [accessed 2023-11-14]. Available from www: <a href=https://iwww.instagram.com/p/CpUU5oiSk_X target=_blank>https://iwww.instagram.com/p/CpUU5oiSk_X.</a>
Muzeum umění Olomouc. In Instagram [online]. 7. 2. 2023 [accessed 2023-11-14]. Available from www: <a href=https://www.instagram.com/p/CoXQY0TL9la target=_blank>https://www.instagram.com/p/CoXQY0TL9la.</a>
O Radě galerií ČR. In Rada galerií České republiky [online]. 2014 [accessed 2024-20-03]. Available from www: <a href=http://rgcr.cz/o-rade-galerii-cr/ target=_blank>http://rgcr.cz/o-rade-galerii-cr/.</a>
Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě. In Facebook [online]. 10. 1. 2023 [accessed 2023-11-14]. Available from www: <a href=https://www.facebook.com/OGVJihlava/posts/pfbid02tUp87paHSWnfKa15AP4bgzthpQrwcNVq42YcPb3kUVRBvo1t5XZoh6ZPqvk9ZRcHl target=_blank>https://www.facebook.com/OGVJihlava/posts/pfbid02tUp87paHSWnfKa15AP4bgzthpQrwcNVq42YcPb3kUVRBvo1t5XZoh6ZPqvk9ZRcHl.</a>
O'HAGAN, Lauren. Instagram as an exhibition space: reflections on digital remediation in the time of COVID-19. Museum Management and Curatorship [online]. 2021, vol. 36, no. 6, pp. 610–631 [accessed 2022-05-06]. Available from www: <a href=https://doi.org/10.1080/09647775.2021.2001362 target=_blank>https://doi.org/10.1080/09647775.2021.2001362</a> | <a href=https://dx.doi.org/10.1080/09647775.2021.2001362 target=_blank>DOI 10.1080/09647775.2021.2001362</a>
PŘIKRYLOVÁ, Jana et al. Moderní marketingová komunikace. 2nd fully revised ed. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
STRAUSS, Anselm L. and Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
VACKOVÁ, Veronika. Možnosti prezentace sbírek muzeí umění na sociálních sítích. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2023. Master thesis. Supervisor Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
Západočeská galerie v Plzni. In Instagram [online]. 10. 1. 2023 [accessed 2023-11-14]. Available from www: <a href=https://www.instagram.com/p/CnPPcfhofqd/ target=_blank>https://www.instagram.com/p/CnPPcfhofqd/.</a>
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.