How the strategies of cultural diffusion build a museum territory

Roč.3,č.4(2014)

Abstrakt
Současné muzeum už není jen místo, které se věnuje pouze sbírání, uchování a prezentaci sbírek. Je to instituce, která je integrována do určité sítě, což ukazují studie strategie rozšiřování. Strategie výpůjček uměleckých děl a výstav je jednou z klíčových oblastí řízení muzea. Studie oběhu uměleckých děl a výstav je důležitá z hlediska muzeologie. Tato práce se zaměřuje na výpůjčky uměleckých děl v MNAM-CCI v období let 2000–2007 a zabývá se procesem kulturní difuze v mezinárodním měřítku s ohledem na oběh uměleckých děl. Sleduje také, jak muzeum buduje svá teritoria a sítě prostřednictvím strategie výpůjček uměleckých děl na MNAM-CCI.

Klíčová slova:
oběh; půjčování; síť; území; The Musée National d'Art Moderne

Stránky:
14–23
Reference

MNAM Statistiques de prêts de 2000 à 2007 (Sources: Stéphanie Fargier-Demergès, Responsable desbases de données des Collections et des Expositions du Centre Pompidou)

DUFRENE Bernadette, Art et médiatisation: Le cas des grandes expositions inaugurales du Centre Georges Pompidou (Paris–New York, Paris–Berlin, Paris–Moscou). Thèse, 1998.

DUFRENE Bernadette, La création de Beaubourg. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2000.

DUFRENE Bernadette (dir), Centre Pompidou, trente ans d'histoire. Paris: Editions du Centre Pompidou, 2007.

MOULIN Raymonde, L'artiste, l'institution et le marché. Paris: Flammarion, 1997.

MOULIN Raymonde, Le marché de l'art: Mondialisation etnouvelles technologies. Paris: Flammarion, 2003.

QUEMIN Alain, L'art contemporain international: entre les institutions et le marché (Le rapport disparu). Nimes: Editions Jacqueline Chambon, 2002.

Metriky

8

Views

0

PDF (angličtina) views