National identity, framework education programmes and museum education reality : dispositive analysis
Vol.10,No.2(2021)
National identity; museum exhibition; dispositive analysis; framework education programme; museum education
44–63
BÁRTL, Lukáš. Muzeum barevné fotografie. Časopis Slezského zemského muzea Série b – vědy historické, 2020, roč. 69, č. 2, s. 137–149. ISSN 1211-3131.
ČINÁTL, Kamil. Jaké národní muzeum (ne) potřebujeme? Dějiny a současnost, 2018, č. 8, s. 10–12. ISSN 0418-5129.
DVOŘÁK, Dominik. Podkladová studie k revizi RVP ZV pro 2. stupeň českého základního o vzdělávání[online]. Praha: NÚV, 2019 [cit. 2021-09-05]. Dostupné z www: < http://www.nuv.cz/t/rrvp/04>.
FOUCAULT, Michel. Archeologie vědění. Praha: Herrmann & synové, 2002. ISBN 978-80-87054-43-7.
GELLNER, Ernest. Nacionalismus. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. ISBN 80-7325-023-3.
HEIN, George E. Learning in the Museum, 1998. London: Routledge. ISBN 9780415097765.
HEIN, George E. Museum Education. In MACDONALD, Sharon (ed.). A Companion to Museum Studies. Malden: Blackwell Publishing, 2006, s. 340–352. ISBN 9781405108393.
HEIN, George E. The Challenge and Significance of Constructivism. In Hands-On! Europe Conference [online]. London: Discover, 2001, s. 35–42 [cit. 2021-08-08]. Dostupný z www: < http://www.george-hein.com/downloads/challengeSignifHeinHOE.pdf>.
HEIN, George E. The Constructivist Museum. Journal for Education in Museums, 1995, č. 16, s. 21–23. ISSN 0260-9126.
HOOPER-GREENHILL, Eilean. Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance. London: Routledge, 2007. ISBN 9780415379366. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.4324/9780203937525
HROCH, Miroslav. Národy nejsou dílem náhody: Příčiny a předpoklady utváření moderních evropských národů. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009. ISBN 9788074190100.
HROCH, Miroslav a Jitka MALEČKOVÁ. The Construction of Czech National History. Historein, 1999, č. 1, s. 103–112. ISSN 2241-2816. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.12681/historein.129 | DOI 10.12681/historein.129
CHORVÁT, Ivan. Cestovanie a turizmus v zrkadle času. Banská Bystrica: Ústav vedy a výskumu UMB, 2007. ISBN 978-80-8083-344-2.
JÄGER, Siegfried. Discourse and knowledge: Theoretical and methodological aspects of a critical discourse and dispositive analysis. In WODAK, Ruth a Michael MEYER (eds.). Methods of Critical Discourse Analysis. London: SAGE Publications Ltd., 2001, s. 32–62. ISBN 9780761961543. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.4135/9780857028020.n3
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-207-9.
KOHÁK, Erazim. Domov a dálava: Kulturní totožnost a obecné lidství v českém myšlení. Praha: Filozofia, 2009. ISBN 9788070073407.
KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Czech National Identity and the Elements Through Which is Constructed. Czech-Polish historical and pedagogical journal, 2020, roč. 12, č. 2, s. 66–96. ISSN 1803-6546. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.5817/cphpj-2020-023 | DOI 10.5817/cphpj-2020-023
KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea. Pedagogická orientace, 2018, roč. 28, č. 3, s. 496–540. ISSN 1211-4669. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.5817/PedOr2018-3-496 | DOI 10.5817/PedOr2018-3-496
KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Videostudie v muzejněpedagogickém výzkumu: případová studie. Museologica Brunensia, 2017, roč. 6, č. 2, s. 56–67. ISSN 1805-4722. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.5817/MuB2017-2-5
LENDEROVÁ, Milena, Tomáš JIRÁNEK a Marie MACKOVÁ. Z dějin české každodennosti: život v 19. století. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 9788024635101.
Metodické centrum muzejní pedagogiky. "Děti a mládež" [online]. Brno: Moravské zemské muzeum, 2021 [cit. 2021-11-26]. Dostupné z www: < http://www.mcmp.cz/o-nas/projekty/deti-a-mladez/>.
MORRIS, Estelle a Martha SPURRIER. Museums and Schools: Nurturing an indispensable relationship. In BELLAMY Kate a Carey OPPENHEIM (eds.). Learning to Live: Museums, young people and education. London: Institute for Public Policy Research and National Museum Directors' Conference, 2009, s. 58–66. ISBN 978-1-86030-324-1.
PAVLICOVÁ, Martina. Folklor a folklorismus v historické a sociální perspektivě. In KŘÍŽOVÁ, Alena, Martina PAVLICOVÁ a Miroslav VÁLKA (eds.). Lidové tradice jako součást kulturního dědictví. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 165–204. ISBN 978-80-210-8081-2.
RAK, Jiří. Bývali Čechové... (české historické mýty a stereotypy). Jinočany: H & H, 1994. ISBN 80-85787-73-3.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2021 [cit. 2021-10-07]. Dostupné z www: < https://www.edu.cz/rvpramcove-vzdelavaci-programy/ramcovyvzdelavacici-program-pro-zakladnivzdelavani-rvp-zv/>.
SAVICKE, Jolita a Palmira JUCEVIČIENĖ. Educating Pupils in Museums: Possibilities for Forming Personal Learning Environments. Social Sciences, 2012, roč. 78, č. 4, s. 75–83. ISSN 2029-7319. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.5755/j01.ss.78.4.3236
SEDLÁČEK, Pavel. Symboly republiky. Praha: Úřad vlády České republiky, 2007. ISBN 80-87041-29-1.
ŠUBRT, Jiří, Jiří VINOPAL a kol. Historické vědomí obyvatel České republiky perspektivou sociologického výzkumu. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2140-1.
VÁLKA, Miroslav. Lidový dům a národní kulturní dědictví. In KŘÍŽOVÁ, Alena, PAVLICOVÁ, Martina a Miroslav VÁLKA. Lidové tradice jako součást kulturního dědictví. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 89–164. ISBN 978-80-210-8081-2.
Webové stránky Poutního místa Panny Marie Pomocné [online]. [cit. 2021-05-21]. Dostupné z www: < http://www.mariahilf.eu>.
WITCOMB, Andrea. Interactivity: Thinking beyond. In MACDONALD, Sharon (ed.). A Companion to Museum Studies. Malden: Blackwell Publishing, 2006, s. 353–361. ISBN 9781405108393. https://doi-org.ezproxy.muni.cz/10.1002/9780470996836.ch21
WOITSCH, Jiří. Ta naše chaloupka česká? Proměny mýtu lidové architektury. Dějiny a současnost, 2008, č. 6, s. 30–33. ISSN 0418-5129.