Jak děti vnímají smrt v muzejní expozici
Roč.13,č.2(2024)
kostnice; děti; smrt; komunikace; muzeum; etika
15–23
ARIÈS, Philippe. Dějiny smrti. Praha: Argo, 2020. ISBN 978-80-257-3251-9.
BARTALSKÝ, Adam. Ľudské telo v múzejných zbierkách. Museologica Brunensia [online]. 2023, roč. 12, č. 2, s. 2–11 [cit. 2024-08-24]. Dostupný z www: https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/MuB2023-2-1.pdf. ISSN 2464-5362.
BENEŠ, Josef. Kulturně výchovná činnost muzeí. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
BORŮVKA, Martin. Prezentace tématu smrti dětskému návštěvníkovi muzea. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav archeologie a muzeologie, 2024. Bakalářská práce. Vedoucí práce Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
BROMBERG, Walter a Paul SCHILDER. Death and dying: a comparative study of the attitudes and mental reactions toward death and dying. Psychoanalytic Review, 1933, č. 20, s. 133–135.
CAREY, Susan. Conceptual Change in Childhood. Cambridge: The MIT Press, 1987. ISBN 978-0-262-53073-6.
CLARK, Cindy Dell. In A Younger Voice: doing child-centered qualitative research. Oxford: Oxford University Press, 2011. Child development in cultural context. ISBN 978-0-19-537659-3.
GOLDMAN, Linda. Jak s dětmi mluvit o smrti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0819-8.
GORER, Geoffrey. The Pornography of Death. Encouter, 1955, roč. 5, č. 4, s. 49–52. ISSN 0013-7073.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Thanatologie: nauka o umírání a smrti. Praha: Galén, 2000. ISBN 80-7262-034-7.
Je smrt školou povinná? Exkluzivní výzkum: Zda a proč mluvit o smrti a umírání ve školách. In Cesta domů [online]. [cit. 2024-08-24]. Dostupný z www: https://www.cestadomu.cz/je-smrt-skolou-povinna.
KANE, Barbara. Children's concepts of death. The Journal of Genetic Psychology: Research and Theory on Human Development, 1979, roč. 134, č. 1, s. 141–153. ISSN 0022-1325. https://doi.org/10.1080/00221325.1979.10533406
KÜBLER-ROSS, Elisabeth. O dětech a smrti. Praha: ERMAT, 2003. ISBN 80-903086-1-9.
MALÁ, Eva. Dítě a stres. Praha: Tigis, 2007. ISBN 978-80-903750-1-7.
NAGY, Maria. The Child's Theories concerning Death. The Pedagogical Seminary and Journal of Genetic Psychology, 1948, roč. 73, č. 1, s. 3–27. https://doi.org/10.1080/08856559.1948.10533458
NEŠPOROVÁ, Olga. O smrti a pohřbívání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2013. ISBN 978-80-7325-320-2.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4. vyd. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
SCHILDER, Paul a David WECHSLER. The Attitudes of Children toward Death. The Pedagogical Seminary and Journal of Genetic Psychology, 1934, roč. 45, č. 2, s. 406–451. https://doi.org/10.1080/08856559.1934.10533137
SLAUGHTER, Virginia. Young children's understanding of death. Australian Psychologist, 2005, roč. 40, č. 3, s. 179–186. ISSN 0005-0067. https://doi.org/10.1080/00050060500243426
STEM/MARK. Téma smrti a umírání na základních školách v ČR: Závěrečná zpráva z individuálních rozhovorů a diskusních skupin pro organizaci Cesta domů STEM/MARK | červen 2021 [online]. 2021 [cit. 2024-08-25]. Dostupný z www: https://www.cestadomu.cz/sites/default/files/vyzkum_kvalitativni_cast.pdf.
STEM/MARK. "Je smrt školou povinná?": Závěrečná zpráva z kvantitativní části výzkumu pro organizaci Cesta domů STEM/MARK | červen 2021 [online]. 2021 [cit. 2024-08-25]. Dostupný z www: https://www.cestadomu.cz/sites/default/files/vyzkum_kvantitativni_cast.pdf.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
YALOM, Irvin D. Existenciální psychoterapie. 2. vyd. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1587-5.
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětské pojetí smrti. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8104-8. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8268-2016

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.