Jak jsme se učili latinsky s Alexandrem de Villa Dei
Vol.14,No.1-2(2009)
157–168
Dokoupil Vladislav. 1970. Soupis prvotisků z Universitní knihovny v Brně. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Fejfalik, Julius. 1861. Studien zur Geschichte der altböhmischen Literatur V. Wien: K. k. Hofund Staatsdruckerei, č. 24, č. 27.
Glauche, Günther. 1971. Schullektüre im Mittelalter. München: Arbeo-Gesellschaft.
Glei, Reinhold V. 2005. " Alexander de Villa Dei." In AX, Wolfram [ed.]. Lateinische Lehrer Europas. Fünfzehn Portraits von Varro bis Erasmus von Rotterdam. Köln – Weimar – Wien: Böhlau.
Kivistö, Sari. 2002. Creating Anti-Eloquence. Epistulae obscurorum virorum and the Humanist Polemics on Style. Helsinki: Societas Scientiarum Fennica.
Kopecký, Milan. 1983. Zbav mne mé tesknosti. Brno: Blok.
Latinská mluvnice, kterou ku potřebě žáků zvláště nižších a středních tříd gymnasijních sepsal Josef Kořínek, c. k. gymnasijní professor v Jindřichově Hradci. Praha: I. L. Kober, 1890 (1. vyd. 1873).
Lehmann, Paul. 1963. Die Parodie im Mittelalter. Stuttgart: Hiersemann.
Reichling, Dietrich [ed.]. 1893. Das Doctrinale des Alexander de Villa-Dei. Kritisch-exegetische Ausgabe. Mit Einleitung, Verzeichnis der Handschriften und Drucke nebst Registern. Monumenta Germaniae Paedagogica, Band XII. Berlin: Hofmann.
Truhlář, Josef. 1905–6. Catalogus codicum manu scriptorum Latinorum, qui in c.r. Bibiotheca publica atque Universitatis Pragensis asservantur. Pragae: Regia societas scientiarum Bohemica.
Truhlář, Josef. 1899. " Paběrky z rukopisů klementinských, č. XV. Rejskova učebnice na škole Týnské z r. 1476." Věstník České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění, 8, 288–289.
Urbánková, Emma. 1957. Rukopisy a vzácné tisky pražské Universitní knihovny. Praha: SPN.
Vilikovský, Jan. 1932. Latinská poezie žákovská v Čechách. Bratislava: Filosofická fakulta University Komenského.
Zemek, Metoděj. 1971. " Lichtenštejnové na Mikulově." In Richter, Václav – Krsek, Ivo – Stehlík, Miloš – Zemek, Metoděj [eds.]. Mikulov. Brno: Blok.