Повышение квалификации преподавателей русского языка в Чехии : (организация, основные направления и актуальные проблемы)
Roč.17,č.2(2024)
advanced training; teacher of all Russian languages; lifelong learning; lifelong education; courses topics; Czech Republic; 2019–2024
21–36
11. ročník rusistického semináře maslenica. https://asociacerusistu.cz/?p=5604. [online]. [cit. 14.07.2024].
Celoživotní vzdělávání na Fakultě pedagogické ZČU. https://pc.fpe.zcu.cz/index.php?obor/145/0. [online]. [cit. 13.07.2024].
Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK. https://pages.pedf.cuni.cz/czv/?page_id=105. [online]. [cit. 13.07.2024].
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání. https://cermat.cz/. [online]. [cit. 14.07.2024].
Descartes. Nabídka vzdělávacích akcí. https://www.descart.cz/index.php?pg=home. [online]. [cit. 14.07.2024].
GRUNIK-CIKINA, N., KALITA, I. (2021): Rol' videoprodukcii v formirovanii kommunikativnoj i sociokul'turnoj kompetencii pri obučenii RKI. In: Èpistemologičeskije osnovanija sovremennogo obrazovanija: aktual'nyje voprosy prodviženija fundamental'nogo znanija v učebnyj process. Materialy II naučno-praktičeskoj konferencii (15–16 oktjabrja 2021 g.). Moskva, s. 343–352.
Graf – Počet žáků v základních školách | Statistika. https://csu.gov.cz/graf-pocet-zakuv-zakladnich-skolach. [online]. [cit. 14.07.2024].
HŘÍBKOVÁ, R., ŽOFKOVÁ, H. (2016): Tradice oboru nás zavazují i inspirují: (historie a současnost didaktiky ruského jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze). Slavica litteraria 19, 2016, č. 2, s. 197–204.
Kabinet Cizí jazyky. https://www.projektsypo.cz/webinare/kabinet-cizi-jazyky.html. [online]. [cit. 14.07.2024].
KOROSTENSKI, J. (2016): K postavení ruštiny v českých zemích a na Slovensku do roku 1989. Opera Slavica 26, 2016, č. 2, s. 39–48.
KORYČANKOVA, S. (2016): Sistema podgotovki učitelej russkogo jazyka v Češskoj Respublike — sovremennoje sostojanije, zadači i perspektivy napravlenija. Novaja rusistika 9, 2016, č. 2, s. 89–98.
MORÁVKOVÁ, N. (2018): Dějiny učitelského vzdělávání v Plzni. Praha.
Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského. https://www.npmk.cz/. [online]. [cit. 27.06.2024].
Národní ústav pro vzdělávání. https://archiv-nuv.npi.cz/vse-o-nuv.html. [online]. [cit. 10.07.2024].
Naše projekty – NPI – Národní pedagogický institut. https://www.npi.cz/projekty. [online]. [cit. 14.07.2024].
Portál celoživotního vzdělávání. https://www.upol.cz/czv/info/#c52412. [online]. [cit. 13.07.2024].
ŠTVERÁK, V. (1983): Stručné dějiny pedagogiky: vysokoškolská příručka pro studenty vysokých škol připravujících učitele. Praha.
VORLÍČEK, Ch. (1992): K vývoji vysokoškolského vzdělání učitelů v Československu. Pedagogika, časopis pro vědy o vzdělávání a výchově 57, 1992, č. 3, s. 345–352.
Vývojová ročenka školství. https://msmt.gov.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistikaskolstvi/vyvojova-rocenka-skolstvi-2012-13-2022-23. [online]. [cit. 13.07.2024].
ZAN'KO, T. (2021): Tematičeskije i metodičeskije aspekty kursov povyšenija kvalifikacii dlja učitelej russkogo jazyka kak inostrannogo v obščeobrazovatel'nych i srednich učebnych zavedenijach. Philologia Rossica 3, 2021, č. 1, s. 133–148.