Federico García Lorca between flamenco and the revolution : the mutations of the García Lorca media image in the Czechoslovak press over the last hundred years
Vol.43,No.2(2022)
Federico García Lorca; media image; cultural reception; information transfer; historical context
129–150
Ajl. (1968). Slovo má Lumír Čivrný. Orientace: literatura – umění — kritika, 3, 1, 16–23.
Anónimo (1937). A v Kordobě umírat. Rudá Rovnost. Týdeník komunistické oposice v ČSR, 46, 21, 6.
Anónimo. (2011). Vy se ptáte, my odpovídáme. History revue: dějinné otazníky – bitvy – osudy mocných – spiknutí – historické omyly, 7, 52.
Bundálek, K. (1956). Dubnové premiéry v Divadle bratří Mrštíků. Rovnost. List sociálních demokratů českých, 71, 34, 2.
Bystrov, M. (1999). Leonard Cohen: Romantik a dobyvatel ženských srdcí. Lidové noviny, 166, 12, 16.
Černý, V. (1937). Pohled na současnou španělskou poesii. U: čtvrtletník skupiny Blok, 2, 1, 89–97.
Dijk, T. A. van (1999). El análisis crítico del discurso. Revista Anthropos. Huellas del conocimiento, 186, 23–36.
Dijk, T. A. van (2002). El análisis crítico del discurso y el pensamiento social. Athenea Digital. Revista de Pensamiento e Investigación Social, 1, 18–24.
Chalupa, J.; & Reichwalderová, E. (2020). El caso de un poeta convenientemente asesinado. La imagen mediática de Federico García Lorca en la prensa checa comunista. Romanica Olomucensia, 32, 2, 313–328.
Chalupa, J.; & Reichwalderová, E. (2021). Danza de máscaras. Motivaciones políticas e ideológicas de las transformaciones de las imágenes mediáticas. Picasso, García Lorca y Ortega y Gasset en la prensa checoslovaca. Sevilla: Caligrama. | DOI 10.5507/ro.2022.011
Chomsky, N.; & Herman, E. (1990). Los guardianes de la libertad. Barcelona: Grijalbo Mondadori.
F – a (1979). Mimoriadne podnetný Dom Bernardy Alby. Hlas ľudu, 117, 25, 3.
Fischerová, O.; & Fischer, J. (1943). Poesie hrdinů a světců. Výbor ze španělské poesie. Praga: L. Mazáč.
Gim (1979). Úspešný debut mladého režiséra. Dom Bernardy Alby. Ľud, 148, 32, 5.
Heimann, M. (2020). Československo: stát, který zklamal. Havlíčkův Brod: Petrkov.
Hotmar, J. (1989). Poloostrov na konci světa. Praga: Panorama.
Kočnerová, M. (1979). Dom plný žien. Pred premiérou inscenácie Dom Bernardy Alby v Divadle A. Bagara. Smena, 110, 32, 7.
Kolář, P. (2015). Čtyři "základní rozpory" východoevropského komunismu. Soudobé dějiny, 1–2, 22, 130–165.
Kolář, P.; & Pullmann, M. (2016). Co byla normalizace? Studie o pozdním socialismu. Praga: Nakladatelství Lidové noviny.
Kundera, L. (1945). Agitka za Lorcu. Rovnost. List sociálních demokratů českých, 171, 61, 3.
Ledererová-Protivová, Z. (2000). Granada žije tradicemi a historií. Hospodářské noviny, 180, 44, 17.
mac (1946). Scénický kontrapunkt. F. G. Lorca Krvavá svatba. Premiéra ve čtvrtek na Veveří v režii Milana Páska. Svobodné noviny. List Sdružení kulturních organisací, 229, 2, 5.
Rychlík, J. (2020). Československo v období socialismu: 1945–1989. Praga: Vyšehrad.
Salud. Ohlas špan. protifašistické války ve světové lit. (1951). Praga: Mladá fronta.
Špína, M. (2015). Krátká bezejmenná poznámka o Lorkovi. A2: kulturní čtrnáctideník, 10, 11, 32.
Špína, M. (2016). Poslední večírek v Madridu. Vyhráli fašisté dějiny literatury? A2: kulturní čtrnáctideník 14, 12, 18–21.
Tof (1997). Srdce, svatba a Kean. Hospodářské noviny. Deník pro ekonomiku a politiku, 248, 41, 46.
Uličný, M. (1986). Básník smrtí obeslaný. Tvorba. List pro kritiku a umění, 36, VIII-IX.
Urban, V. (1998). Cela nazval lorkovské vzpomínkové oslavy anekdotickou akcí. Lidové noviny, 158, 11, 13.
Zk (1947). García Lorca, Federico. Cikánské romance. Knihovna. Časopis Svazu českých knihovníků 1–6, 2, 132.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.