Biblioterapie ve výuce literatury na středních školách
Roč.25,č.2(2022)
biblioterapie; didaktika literatury; dramatická výchova; psychologie ve výuce; literární kánon; bezpečí ve školní skupině
95–125
ANONYM. 2010. Rukopis královédvorský. Rukopis zelenohorský (Brno: Česká knižnice, Host)
ANONYM. 2016. Život svaté Kateřiny (Praha: Česká knižnice, Host)
ERBEN, Karel Jaromír. 2013. Kytice – České pohádky (Brno: Česká knižnice, Host)
MORNŠTAJNOVÁ, Alena. 2017. Hana (Brno: Host)
PETIŠKA, Eduard. 2005. Staré řecké báje a pověsti (Praha: Albatros)
ZOLA, Émile. 1969. Zabiják (Praha: Odeon)
AFOLAYAN, Johnson A. 1992. "Documentary Perspective of Bibliotherapy in Education", Reading Horizons: A Journal of Literacy and Language Arts, roč. 33, č. 2, s. 137–148. Dostupné z: https://scholarworks.wmich.edu/reading_horizons/vol33/iss2/5
ALONSO GARCÍA, Orlando. 2008. Biblioterapia y desarrollo personal (La Habana: Editorial Ciencias Médicas)
BLOOM, Harold. 2000. Kánon západní literatury: knihy, které prošly zkouškou věků (Praha: Prostor)
ČESKÁ ASOCIACE PRO PSYCHOTERAPII. 2022. Definice psychoterapie dle evropského standardu [online]. [cit. 14. 9. 2022]. Dostupné z: https://www.czap.cz/resources/Documents/Definice_Psychoterapie_stanovy.pdf
EDER, Jürgen. 2021. "Příliš mladí na kánon? Kdy se do kánonu dostane nejnovější literatura?", Souvislosti, roč. 32, č. 3, s. 29–34
ERIKSON, Erik. H. 1966. "Eight Ages of Man", Interantional Journal of Psychiatry, roč. 2, č. 3, s. 281–300
FIALA, Jan. 2019. "Gamifikace ve výuce", Metodický portál RVP [online]. 31. 01. 2019, [cit. 2022-05-16]. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21961/GAMIFIKACE-VE-VYUCE.html
FEDROVÁ, Stanislava. 2006. Hodnoty a hranice: svět v české literatuře, česká literatura ve světě: sborník příspěvků z III. kongresu světové literárněvědné bohemistiky. (Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR)
HEIDEBRING, Horst. 1997. Psychologie morálního vývoje (Praha: Portál)
HNÍK, Ondřej. 2015. "Didaktika literatury: od polemických diskursů po formování samostatného oboru", in Iva STUCHLÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Zdeněk BENEŠ, et al.: Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. (Brno: Masarykova univerzita), s. 41–65
HNÍK, Ondřej. 2021. Didaktika literatury: výzvy oboru: od textů umělecké povahy k didaktice estetickovýchovného oboru. (Praha: Univerzita Karlova)
HYNES, Arleen McCarty – HYNES-BERRY, Mary. 1986. Bibliotherapy – the interactive process: a handbook (Boulder, Colo.: Westview Press)
CHROBÁK, Jakub – HORSÁKOVÁ, Monika – PORTEŠOVÁ, Veronika. 2014. Literatura v souvislostech 4: učebnice literatury pro střední školy (Plzeň: Fraus)
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. 1998. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy (Praha: Karolinum)
LINDEMAN, Barbara – KLING, Martin. 1968. "Bibliotherapy: Definitions, uses and studies", Journal of School Psychology [online], roč. 7, č. 2, s. 36–41 [cit. 2022-05-21]. Dostupné z: doi.org/10.1016/0022-4405(68)90130-1
MAICH, Kimberly – KEAN, Sharon. 2004. "Read Two Books and Write Me in the Morning!: Bibliotherapy for social emotional intervention in the inclusive classroom", Teaching Exceptional Children Plus, roč. 1, č. 2
MAICH, Kimberly – KEAN, Sharon. 2009. "Nová maturita z českého jazyka a literatury" [online], Maturitní zpravodaj, [cit. 12. 6. 2022]. Dostupné z: https://maturita.cermat.cz/files/files/zpravodaj/Maturitni_zpravodaj_6_09.pdf
MOKRÁ, Marie – KŘEČEK, Jan. 2019. "Biblioterapie v pedagogické praxi", Komenský, roč. 143, č. 3, s. 37–43
MOSES, H. A. – ZACCARIA, Joseph S. 1969. "Bibliotherapy in an Educational Context: Rationale and Principles", The High School Journal, roč. 52, č. 7, s. 401–411
PARKER, Karen L. 2005. "Reading for Character: Principles of Bibliotherapy Applied to Children's Literature", Faculty Publications and Presentations. Dostupné z: https://digitalcommons.liberty.edu/educ_fac_pubs/2
PROKOP, Vladimír. 1998. Přehled české literatury 20. století (Sokolov: O.K.-Soft)
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM. 2021. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [online]. [cit. 13. 6. 2022]. Dostupné z: https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/09/001_RVP_GYM_-vyznacene_zmeny.pdf
SUVILEHTO, Pirjo. 2019. "We Need Stories and Bibliotherapy Offers One Solution to Developmental Issues", Online Journal of Complementary & Alternative Medicine [online], roč. 1, č. 5. [cit. 2022-03-09]. Dostupné z: https://doi.org/10.33552/OJCAM.2019.01.000523
ŠKYŘÍK, Petr. 2022. Bibliohelp – léčba knihou [online]. [cit. 2022-05-21]. Dostupné z: https://www.bibliohelp.cz/
TLAPA, Tomáš. 2016. "Co víš o autorovi? : glosa k výuce literatury na střední škole", Tvar, roč. 27, č. 21, s. 19.
VALENTA, Josef. 2008. Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Grada Publishing)
VAN LANKVELD, Jacques J. D. M. – VAN DE WETERING, Fleur T. – WYLIE, Kevan – SCHOLTEN, Rob J. P. M. 2021. "Bibliotherapy for Sexual Dysfunctions: A Systematic Review and Meta-Analysis", The Journal of Sexual Medicine [online], roč. 18, č. 3, s. 582–614 [cit. 2022-05-22]. Dostupné z: doi.org/10.1016/j.jsxm.2020.12.009
VARELA, Miguel – CAPELA, Maria Regina – SERRAINO, Noemi – PEREIRA, José. 2018. "Effects of bibliotherapy in well-being and human development its application in education", in The Creativity and Innovation as a Challenges for the Systems of education – Cross cultural perspective (Toruń: Wydawnictwo Marszałek) 2018, s. 107–119
VOTAVOVÁ, Barbora. 2022. "Kánon 2.0: Zabíjení zombie s Rebeccou Solnit", H7O [online]. 22. 1. 2022 [cit. 13. 6. 2022]. Dostupné z: http://www.h7o.cz/kanon-2-0-zabijeni-zombii-s-rebeccou-solnit/ Celý seriál dostupný z:
VYHLÁŠKA Č. 177/2009 Sb. 2020. Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, s vyznačením změn a doplnění [online]. 2009, úprava 2020 [cit. 13. 6. 2022]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/54069_1_1/
YALOM, Irvin D. – LESZCZ Molyn. 2021. Teorie a praxe skupinové psychoterapie (Praha: Portál)
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.