Свой круг by L.S. Petrushevskaya Seen through the Bakhtin's Formal Principle of Carnivalisation
Vol.21,No.3(2011)
L. S. Petrushevskaya; M. M. Bakhtin; Principle Of Carnivalisation; Interpersonal Relations; Satire
32–37
Bachtin, M., M. (1975): Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance. Praha: Odeon.
Bachtin, M. M. (1980a): Formální metoda v literární vědě. Praha: Lidové nakladatelství.
Bachtin, M. M. (1980b): Román jako dialog. Praha: Odeon.
Balvín, J. (2005): Bachtin a lidová kultura středověku a renesance. In Internetová verze časopisu Ergo, 1/2005, Ústí nad Labem: PdF UJEP. Retrieved September,14 2011 from < http://casopis.ergo.sweb.cz/texty/jaroslav_balvin.htm>.
Binová, G. (1996): Ot ironii k absurdu (k poetike "Novoj volny"). In Litteraria humanitas IV. Brno: Masarykova univerzita, s. 379–389.
Buslakova, T. P. (2008): Современная русская литература: тенденции последнего десятилетия. Vysšaja škola: Moskva.
Ivanov, V. V. (1995): Film ve filmu. In Tartuská škola. Sborník filmové teorie 2. Praha: NFA.
Montgomery, M. V. (1993): Carnivals and Commonplaces: Bakhtin's Chronotope, Cultural Studies, and Film. New York: Peter Lang.
Nefagina, G. L. (1998a): Dinamika stilevych tečenij v russkoj proze 1980–90-ch godov. Minsk: BGU.
Nefagina, G. L. (1998b): Russkaja proza vtoroj poloviny 80-ch – načala 90-ch godov XX veka. Minsk: Ekonompress.
Paţítková, Š. (2008): Karnevalizace ve filmech Emira Kusturici. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci.
Porter, R. A. (1994): Russia's alternative prose, Oxford/Providence: Berg.
Shneidman, N. (1995): Russian Literature 1995–2002. On the Threshold of a New Millennium. Toronto: University of Toronto Press.
Shneidman, N. (2004): Russian Literature 1988–1994. The End of an Era. Toronto: University of Toronto Press.
Stam, R. (1989): Film, Literature and the Carnivalesque. In.: Subversive Pleasures. Bachtin, Cultural Criticism and Film. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press.