Na cestě s ruštinou, aneb, Kam jsme došli po dvou letech
Roč.22,č.Supplementum(2012)
rámcové vzdělávací programy; výukové metody; společný evropský referenční rámec pro jazyky; struktura učebnice; komunikativní metoda; gramatickopřekladová metoda
44–51
BELYNTSEVA, O. – JANEK, A.: Učebnice současné ruštiny (1. díl). Computer Press, Brno 2009. 554 s. 978-80-251-2596-0
JANEK, A. – MAMONOVA, J.: Učebnice současné ruštiny (2. díl). Computer Press, Brno 2011. 410 s. 978-80-251-2859-6
JANEK, A.: Požadavky na moderní učební pomůcky pro efektivní výuku ruského jazyka. Magisterská diplomová práce. Brno, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta 2009. 102 s., příl.
JANEK, A.: Na cestu k ruštině aneb moderní učební pomůcky pro efektivní výuku ruštiny. In: Актуальные проблемы обучения русскому языку IX. Masarykova univerzita, Brno 2009. s. 244-249. 978-80-210-5057-0
BRUMFIT, C. J. – JOHNSON, K.: The Communicative Approach to Language Teaching. Oxford, University Press 1979.
RICHARDS, J. C. – RODGERS, T. S.: Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, University Press 1986.
STERN, H. H.: Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford, University Press 1983.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha 2007.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy: Rámcový vzdělávací program pro dvojjazyčná gymnázia. Praha 2009.
Rada Evropy: Manual for relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Štrasburk 2009.
Rada Evropy: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR): http://www.coe.int/t/dg4/linguistic//Cadre1_en.asp
http://www.msmt.cz (oficiální internetové stránky Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky)