Perspektivy výuky jihoslovanských jazyků v kontextu současné jazykové politiky Evropské unie
Roč.23,č.4(2013)
Abstrakt
Klíčová slova:
jihoslovanské jazyky; jazyková politika; jazyková situace; Evropská unie; integrace; výuka jihoslovanských jazyků; vícejazyčnost
Stránky:
221–231
Proces evropské integrace, jež se v regionu bývalé Jugoslávie nachází ve svých počátcích, patří mezi nejvýraznější atributy současných společenských změn. Lze předpokládat, že se jihoslovanské jazyky stanou oficiálními jazyky EU. To může změnit jejich postavení v širším rámci evropské jazykové rodiny. Příspěvek se proto snaží analyzovat možné odpovědi na otázky, jak může rozšíření o jihoslovanské jazyky ovlivnit jazykovou politiku EU a jak by měla být tato nová realita reflektována při výuce jihoslovanských jazyků. S těmito problémy souvisí otázka, jak v současné EU popularizovat a koncipovat výuku jihoslovanských jazyků jako jazyků cizích. Příspěvek konstatuje fakt, že výuka jihoslovanských jazyků bude v příštích letech motivována jinými potřebami než v minulých desetiletích.
jihoslovanské jazyky; jazyková politika; jazyková situace; Evropská unie; integrace; výuka jihoslovanských jazyků; vícejazyčnost
221–231