Model uplatnění studentů slovanských filologií v univerzitních kurzech
Roč.23,č.4(2013)
Abstrakt
Klíčová slova:
organizace jazykové výuky; univerzitní jazykový kurz; učitelská praxe; slovanské jazyky
Stránky:
279–284
Nově zavedený model organizace výuky jazyka pro neoborové studenty (konkrétně polského jazyka na FF MU) zahrnující spolupráci s rodilými mluvčími na studentské stáži, studenty domovské instituce v navazujícím magisterském studiu a seminář zaměřený na metodiku výuky jazyka v konkrétních podmínkách nejen kompenzuje personální nedostatky katedry vůči vysoké poptávce po studiu jazyka v řadách neoborových studentů. Poskytuje také neocenitelnou praxi a školený dohled začínajícím lektorům, čímž zvyšuje šance lektora na trhu práce, kvalitu výuky a prestiž pracoviště. Model se ideálně hodí i pro filologie tzv. malých slovanských jazyků, neboť studenti těchto filologií nemají jinak možnost získat pedagogické základy či praxi v učení studovaného jazyka.
organizace jazykové výuky; univerzitní jazykový kurz; učitelská praxe; slovanské jazyky
279–284