Anglicismy v ruské a české marketingové terminologii

Roč.32,č.4(2022)

Abstrakt
Článek přináší vhled do problematiky vzniku nové marketingové slovní zásoby v ruštině a češtině. Jsou charakterizovány obecné tendence vzniku nových marketingových termínů v daných jazycích. Výzkum vychází z předpokladu, že většina marketingové terminologie je do obou jazyků převzata z anglického jazyka. Zvláštní pozornost je věnována roli transkripce a transliterace v procesu formování ruské a české marketingové terminologie. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry vznikají v ruštině a češtině vlastní marketingové nominace k termínům, které byly již dříve přímo přejaty z anglického jazyka.

Klíčová slova:
marketing; terminologie; transkripce; transliterace; přejímky

Stránky:
45–58
Reference

AŠRAPOVA, A. CH., ALENDEJEVA, S. V.: Issledovanija sovremennoj zaimstvovannoj leksiki v russkom, anglijskom i nemeckom jazykach (na primere èkonomičeskoj termi- nologii XXI veka). Filologija i kul'tura, 2014, č. 4, s. 17–24.

ČUGUNOV, A. A.: Obosnovannost' ispol'zovanija prijema transkripcii/transliteracii pri perevode bankovskoj terminologii. Vestnik Moskovskogo universiteta, Serija 22. Teorija perevoda, 2012, č. 1, s. 56–61. ISSN 2074-6636.

D'JAKOV, A. I.: Slovar' anglicizmov russkogo jazyka. Moskva. Flinta. 2021. 1383 s. ISBN 978-5-9765-4570-0.

KAJDALOVA,A.I., KALININA,I.K.: Sovremennaja russkaja orfografija. Moskva: Vysšaja škola, 1983. 240 s.

MOUDRÝ, M.: Marketing: základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 160 s. ISBN 978-80-7402-002-5.

Nacional'naja èkonomičeskaja ènciklopedija. http://www.vocable.ru. [online]. [cit. 01.01.2022].

NEČAJEVA, Je. A.: Sposoby adaptacii anglojazyčnych PR-terminov v russkom jazyke. Izvestija vysšich učebnych zavedenij: Serija Gumanitarnyje nauki, 2017, č. 8, s. 76–81. ISSN 2219-9373.

Relative frequency, frequency per million. Sketch engine, http://www.sketchengine.eu/my_keywords/freqmill/. [online]. [cit. 15.09.2021].

SERBINOVSKAJA,N.V.: Terminologičeskoje pole "marketing" v russkom jazyke. Novočerkassk: Južnyj federal'nyj universitet. 2009. 232 s. ISBN 978-5-88998-970-7.

Sketch Engine. http://www.sketchengine.eu. [online]. [cit. 01.01.2022].

Slovar' biznes-terminov. https://dic.academic.ru/dic.nsf/business/19672. [online]. [cit. 20.09.2021].

TENENEVA, I. V., TENENEVA, N. V.: Zaimstvovanije kak instrument terminoobrazovani- ja: problemy i perspektivy. Izvestija Jugo-Zapadnogo gosudarstvennogo universiteta. Serija: Lingvistika i pedagogika, 2019, č. 3, s. 63–72. ISSN 2223-151X.

TURDUMATOVA, È. B.: Variativnost' fonetičeskoj struktury zaimstvovannych slov (na materiale anglicizmov v russkom jazyke). Vestnik kalmyckogo universiteta, 2016, č. 1, s. 65–70. ISSN 1995-0713.

VOLOSNOVA, Ju. A.: Osobennosti perevoda metaforičeskich terminov v sfere informa- cionnych technologij. Vestnik moskovskogo gosudarstvennogo universiteta lesa — Lesnoj vestnik, 2003, č. 4, s. 39–45. ISSN 1727-3749.

VOROB'JEVA, S. V.: Grammatičeskaja assimiljacija novejšich anglicizmov v russkom jazyke. Vestnik minskogo gosudarstvennogo lingvističeskogo universiteta. Serija 1: Filologija, 2009, č. 5, s. 178–186. ISSN 1819-7620.

WÓJTOWICZ, M.: O novych anglijskich zaimstvovanijach v sovremennom russkom jazyke. Studia Rossica Posnaniensia, 1995, č. 26, s. 137–145. ISSN 0081-6884.

Metriky

0

Crossref logo

14

Views

0

PDF views