Nad některými aspekty současných středoškolských učebnic, aneb má genologie stále své místo při výuce (národní) literatury?
Roč.18,č.2(2015)
učebnice; žánry; genologie; klíčové kompetence; měkké kompetence; návrhy a řešení
141–157
GALÍK, Josef et al.: Panorama české literatury: (literární dějiny od počátků do současnosti). 1., opr. a dopln. vyd., dotisk [i.e. 2. vyd.]. Olomouc: Rubico, 1994. 549 s.
LEHÁR, Jan – STICH, Alexandr: Česká literatura 1. Praha: Český spisovatel, 1997. 252 s.
LEHÁR, Jan − STICH, Alexandr: Česká literatura. 1, Od počátků do raného obrození (9. století − první třetina 19. století). Vyd. 1. V Praze: Český spisovatel, 1997. 252 s.
LEHÁR, Jan et al.: Česká literatura od počátků k dnešku. 2., dopl. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. 1078 s. Česká historie; sv. 4.
PAVERA, Libor: Slovník a učebnice jako vyučovací pomůcka? In: Kontexty literární vědy V. Eds. Ivo Pospíšil − Miloš Zelenka. Praha – Brno: Literárněvědná společnost při AV ČR –Tribun, 2015, s. 158–163.
PETRŮ, Eduard (ed.): Olomoucké povídky: Příspěvek ke studiu vývoje staročeské zábavné prózy. 1. vyd. Praha: SPN, 1957. 135, [6] s. Publikace vědecké literatury. Publikace Univ. knihovny v Olomouci; [Roč.] 1957. Čís. 4.
PETRŮ, Eduard: Exaktní metody v literárněvědné práci: Určeno pro posl. filosof. fak. všech oborů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1968. 144 s. Učební texty vys. škol.
PETRŮ, Eduard: Vývoj českého exempla v době předhusitské. 1. vyd. Praha: SPN, 1966. 134, [1] s. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas philosophica. Tomus 41, Philologica; 22.
PETRŮ, Eduard: Vzdálené hlasy: studie o starší české literatuře. Olomouc: Votobia, 1996. 443 s. Velká řada / Votobia; sv. 27.
POLÁŠKOVÁ, Taťána − MILOTOVÁ, Dagmar − DVOŘÁKOVÁ, Zuzana: Literatura: přehled středoškolského učiva: [včetně současné literatury]. 2., upr. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, s. 3. – Maturita.
PRŮCHA, Jan: Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 483 s.
PRŮCHA, Jan: Studijní příručka − teorie, tvorba a hodnocení učebnic: (pro autory a recenzenty učebnic a učebních textů). 2., dopl. vyd. V Praze: Ústřední ústav pro vzdělávání pedagogických pracovníků, 1989. 118 s. Pomocný učební text.
PRŮCHA, Jan: Učebnice: teorie a analýza edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s.
Słownik rodzajów i gatunków literackich. Pod redakcją Grzegorza Gazdy i Słowini Tyneckiej-Makowskiej. Wyd. 1. Kraków: Universitas, 2006.
SOUKAL, Josef a kol.: Literatura pro 1. ročník středních odborných škol. Praha: SPN, 2003.
VAN TIEGHEM, Paul: La synthése en histoire littéraire, Littérature comparée et littérature générale. In: Revue de synthése historique, t. XXXI, 1920, s. 1–27, zejména s. 7.
VAN TIEGHEM, Paul: La Question des generes littéraires. In: Helicon, tome 1, fasc. 1–3, 1938, s. 99–105.