"Asian" theatre sign : its potential and its limits in the history of the Czech Structuralist thought
Roč.15,č.2(2012)
89–99
BRUŠÁK, Karel. 1939a. Čínské divadlo [Chinese Theatre]. Program D39 (1939): 3: 97‒104.
BRUŠÁK, Karel. 1939b. Znaky na čínském divadle [Signs in the Chinese Theatre]. Slovo a slovesnost V (1939): 91‒98.
BRUŠÁK, Karel. 1976. Signs in the Chinese Theatre. In Ladislav Matějka, and Irwin R. Titunik (eds.). Semiotics of Art. Prague School Contribution. Cambridge, Massachusetts/London: The MIT Press, 1976: 59‒73.
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. 2010. Znakové systémy asijských divadelních forem v českém myšlení o divadle [Sign Systems of Asian Theatre Forms in the Czech Theatre Theory]. Theatralia 13 (2010): 2: 24‒39.
HILSKÁ, Vlasta. 1947. Japonské divadlo [Japanese Theatre]. Prague: Ústav pro učebné pomůcky průmyslových a odborných škol, 1947.
HONZL, Jindřich. 1940. Pohyb divadelního znaku [Dynamics of the sign in the theatre]. Slovo a slovesnost VI (1940): 4: 177‒188.
HONZL, Jindřich. 1976. Dynamics of the Sign in the Theatre. In Ladislav Matějka, and Irwin R. Titunik (eds.). Semiotics of Art. Prague School Contribution. Cambridge, Massachusetts/London: The MIT Press, 1976: 73‒93.
JACOVLEFF, Alexandre, and TCHOU-KIA-KIEN. 1922. Le théâtre Chinois. Paris, 1922.
KALVODOVÁ, Dana. 1980. Znakové systémy na jevišti Dálného východu [Sign Systems of Far-East Stages]. In Jaroslav Bařinka (ed.). Kulturní tradice Dálného východu [Cultural Tradition of Far East]. Prague: Odeon, 1980: 103‒137.
KALVODOVÁ, Dana. 1996. Znakovost v divadle Východu. Poznámky k českým sémiotickým statím [Signs in the Eastern Theatre. Notes to Czech Semiotic Essays]. SAD (1996): 3: 12‒19.
KALVODOVÁ, Dana, and Dušan ZBAVITEL. 1987. Pod praporem krále nebes. [Under the Flag of the King of Heaven] Prague: Odeon, 1987.
MATHESIUS, Bohumil. 1940. Čínský Romeo a čínská Julie [Chinese Romeo and Juliette]. Program D40 (1940):6: 127‒128.
PRŮŠEK, Jaroslav. 1947a. Divadelní a herecké umění v Číně [Art of Theatre and Acting in China]. In O čínském písemnictví a vzdělanosti [Chinese Literature and Education]. Prague: Vydavatelstvo Družstevní práce v Praze, 1947: s. 183‒206.
PRŮŠEK, Jaroslav. 1938. O čínském divadle [Chinese Theatre]. Lidové noviny (6. 2. 1938): 2.
PRŮŠEK, Jaroslav. 1947b. O čínském písemnictví a vzdělanosti [Chinese Literature and Education]. Prague: Vydavatelstvo Družstevní práce v Praze, 1947.
PRŮŠKOVÁ, Vlasta. 1941. O japonském divadle [Japanese Theatre]. Program D41 (1941): 8: 268‒272.
RUMÁNEK, Ivan R. V. 2010. Japonská dráma nó. Žáner vo vývoji [Japanese Noh Drama ‒ Genre in Development]. Bratislava: VEDA, Vydavateľstvo SAV, 2010.
VELTRUSKY, Jarmila. 2010. Email correspondence between Jarmila Veltrusky and the author. E-mail from the 25 May 2010.
VELTRUSKÝ, Jiří. 1940. Člověk a předmět na divadle [Man and Object in the Theatre]/. In Slovo a slovesnost VI (1940): 153‒159.
VELTRUSKÝ, Jiří. 1994a. Člověk a předmět na divadle [Man and Object in the Theatre]. In Příspěvky k teorii divadla [Notes on Theatre Theory]. Prague: Divadelní ústav, 1994: 43‒50.
VELTRUSKÝ, Jiří. 1994b. Příspěvek k sémiologii herectví [Contribution to the Semiology of Acting]. In Příspěvky k teorii divadla [Notes of Theatre Theory]. Prague: Divadelní ústav, 1994: 117‒161.
VELTRUSKÝ, Jiří. 1994c. Příspěvky k teorii divadla [Contributions to the Theory of Theatre]. Prague: Divadelní ústav, 1994.
ZICH, Otakar. 1931. Estetika dramatického umění. Teoretická dramaturgie [Aesthetics of the Dramatic Arts. Theorethical Dramaturgy]. Prague: Melantrich, 1931.
ZUNG, Cecilia S. L. 1937a. Secrets of the Chinese Drama. A complete explanatory guide to actions and symbols as seen in the performance of Chinese dramas. London, 1937.
ZUNG, Cecilia S. L. 1937b. Secrets of the Chinese Drama. A complete explanatory guide to actions and symbols as seen in the performance of Chinese dramas. New York: Benjamin Blom, 1937.