Dva druhy strategií – dva druhy napětí
Vol.17,No.1(2014)
directing; narratology; reception; suspense; interpretation; Smoček
315–329
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír. 2006. Spiritualita ve filmu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006.
BORDWELL, David. 1985. Narration in the fiction film. Wisconsin: University of Wisconsin Press, 1985.
BORDWELL, David. 2007. This is your brain on movies, maybe [online]. Observations on film art. David Bordwell's website on cinema. 2007, 7. 3. [citováno 15. 11. 2013]. Dostupné online na http://www.davidbordwell.net/blog/2007/03/07/this-is-your-brain-on-movies-maybe.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSONOVÁ. 2011. Umění filmu. Úvod do studia formy a stylu. Praha: NAMU, 2011.
CARROLL, Noël. 1990. Philosophy of Horror, or Paradoxes of the Heart. New York: Routledge, 1990.
DROZD, David. 2011. Tělo chvějící se v tichu aneb Hledání tragického gesta. Divadelní revue 22 (2011): 1: 77–107.
GAZDÍK, Roman. 2007. Text, figura, autor: tři aspekty přežánrovění ve filmu. Magisterská diplomová práce, Filozofická fakulta MUNI. Brno: Masarykova univerzita, 2007 (nepubl.).
GOGOL, Nikolaj Vasiljevič. 2003. Hráči. Brno: Městské divadlo Brno, 2003.
HERMAN, David, Manfred JAHN a Marie-Laura RYANOVÁ (edd.). 2005. Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. New York: Routledge, 2005.
Hráči (DVD). 1983. Záznam inscenace Činoherního klubu. Československá televize, režie Jiří Bělka. Ve vlastnictví autora.
HOŘÍNEK, Zdeněk. 2009. Ideologie vražedné cti. Divadelní noviny 18 (2009): 10: 5.
CHATMAN, Seymour. 2008. Příběh a diskurs. Brno: Host, 2008.
ISER, Wolfgang. 2001. Apelová struktura textů. In Miloš Sedmidubský, Miroslav Červenka a Ivana Vízdalová (edd.). Čtenář jako výzva (Výbor z prací kostnické školy recepční estetiky). Brno: Host, 2001: 39–63.
KOKEŠ, Radomír. 2010. Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu. Magisterská diplomová práce, Filozofická fakulta MUNI. Brno: Masarykova univerzita, 2010 (nepubl.).
KRÁL, Karel. 2011. Rozdej a panuj (závisláci v Dejvicích). Svět a divadlo 22 (2011): 2: 18–24.
MRŠTÍKOVÉ, Alois a Vilém. 1965. Maryša. Praha: SPN, 1965.
OSTASZEWSKI, Jacek. 2005. Filmové vyprávění a porozumění. In Petr Mareš a Petr Szczepanik (edd.). Tvořivé zrady. (Současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře). Praha: Národní filmový archiv, 2005: 225–259.
PROCHÁZKA, Vladimír. 1997. O co hrají dnešní Hráči? Divadelní noviny 6 (1997): 2: 4.
RIMMON-KENANOVÁ, Shlomith. 2001. Poetika vyprávění. Brno: Host, 2001.
SMUTS, Aaron. 2009. The Paradox of Suspense [online]. Stanford Enycyclopedia of Philosophy. 2009, 6. 7. [citováno 15. 11. 2013]. Dostupné online na< http://plato.stanford.edu/entries/paradox-suspense.
THOMPSONOVÁ, Kristin. 1998. Jeden přístup, mnoho metod. Neoformalistická filmová analýza. Iluminace 10 (1998): 1: 5–36.
TRÁVNÍČEK, Jiří. 2007. Vyprávěj mi něco... (Jak si děti osvojují příběhy). Příbram: Pistorius & Olšanská, 2007.
VOSTRÝ, Jaroslav. 2001. Režie je umění. Praha: AMU, 2001.