Nepolapitelné umění performance : autorskoprávní analýza
Vol.23,No.2(2020)
performance; happening; akce; inscenace; režie; herec; performer; autorské právo; autor; výkonný umělec; event; production; directing; actor; copyright; author
57–73
–. 2010. The Artist Is Present [online]. Museum of Modern Art [cit. 1. 5. 2020]. Dostupné online na https://www.moma.org/learn/moma_learning/marina-abramovic-marina-abramovic-theartist-is-present-2010/.
–. 2014. Pravá nebo levá? Soud řešil design holínek od Maxima Velčovského [online]. Lidovky (27. dubna 2014) [cit. 1. 5. 2020]. Dostupné online na https://www.lidovky.cz/relax/design/prava-nebo-leva-soud-resil-design-holinek-od-maxima-velcovskeho.A140425_144016_lnbydleni_toh.
BANZ, Stefan. 2013. Joseph Beuys – Das Schweigen von Marcel Duchamp wird überbewertet: Ein Missverständnis. In Caroline Bachmann a Stefan Banz (edd.). Das Schweigen der Junggesellen. Nürnberg: Verlag für moderne Kunst, 2014: 85–97.
BURKE, Shane. 2018. Copyright and conceptual art. In Enrico Bonadio a Nicola Lucchi. Non--Conventional Copyright. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2018: 44–61.
DZEPINA, Eva N. 2019. Das Schweigen des Marcel Duchamp wird überbewertet [online]. Strömer Rechtsanwälte [cit. 1. 5. 2020]. Dostupné online na https://www.stroemer.de/index.php/beitraege1/58-urheberrecht4/980-das-schweigen-des-marcel-duchamp-wird-ueberbewertet.
HOROV, Pavol. 2004. Poézia. Bratislava: Slovenský Tatran, 2004.
HUSOVEC, Martin. 2012. Judikatórna harmonizácia pojmu autorského diela v únijnom práve. Bulletin slovenskej advokácie 18 (2012): 12: 16–20.
HUTCHESON, Joseph C. Jr. 1929. Judgment Intuitive: The Function of the Hunch in Judicial Decision. Cornell Law Review 14 (1929): 3: 274–288.
KAZDA, Jaromír. 2004. Živý obraz. In Petr Pavlovský. Základní pojmy divadla. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004: 287.
KNAP, Karel. 1962. Autorské právo. Praha: Orbis, 1960.
KNAP, Karel. 1974. Užití autorského díla. In Karel Knap. Aktuální otázky práva autorského, práv průmyslových, práva soutěžního. Praha: Ústav práva autorského a práv průmyslových na Právnické fakultě v Praze, 1973–1974: 21–43.
KREJČA, Otomar. 1963. Rozhodující roli… In Jindřiška Hirschová, Otomar Krejča a Josef Svoboda. Majitelé klíčů: rozbor inscenace Národního divadla v Praze. Praha: Divadelní ústav, 1963: 7–8.
KŘÍŽ, Jan et al. 2005. Autorský zákon a předpisy související. Komentář. 2. vyd. Praha: Linde Praha, 2005.
LEŠKA, Rudolf. 2007. Autorskoprávní postavení divadelního režiséra. Praha: 2007. Diplomová práce. Právnická fakulta Univerzity Karlovy.
LEŠKA, Rudolf. 2017. Právní ochrana uměleckého výkonu. Praha: 2017. Disertační práce. Právnická fakulta Univerzity Karlovy.
LEŠKA, Rudolf. 2019. Performers' Rights: A Central European Export. In Mira T. Sundara Rajan. Cambridge Handbook of Intellectual Property in Central and Eastern Europe. Cambridge: Cambridge University Press, 2019: 222–237. doi: 10.1017/9781316661253.013. | DOI 10.1017/9781316661253.013
LUBY, Štefan. 1962. Autorské právo. Bratislava: Československá akadémia vied/Kabinet právnych vied SAV, 1962.
POSNER, Richard A. 1995. Overcoming Law. Cambridge: Harvard University Press, 1995.
MORE, Karim. 2009. Contre la protection des idées originales par le droit d'auteur. Revue Juridique de l'Ouest 37 (2009): 3: 269–285. | DOI 10.3406/juro.2009.4115
NĚMCOVÁ, Barbora. 2014. Velčovského porcelánové holínky chrání zákon, rozhodl soud [online]. iDnes (23. dubna 2014) [cit. 1. 5. 2020]. Dostupné online na https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/velcovskeho-porcelanove-holinky-chrani-zakon-rozhodl-soud.A140423_190623_plzen-zpravy_js.
PAVIS, Patrice. 2004. Divadelný slovník. Bratislava: Divadelný ústav, 2004.
PAVLOVSKÝ, Petr. 2004. Druhy divadla. In Petr Pavlovský. Základní pojmy divadla. Praha: Nakladatelství Libri/Národní divadlo, 2004: 94–95.
RICHARDS, Diana. 2016. When Judges Have a Hunch: Intuition and Experience in Judicial Decision‑Making. Archiv für Rechts-und Sozialphilosophie 102 (2016): 2: 245–260.
SAMUELSON, Pamela. 2016. Reconceptualizing Copyright's Merger Doctrine. Journal of the Copyright Society of the U.S.A. 63 (2016): 3: 417–[ii].
SCHULZE, Gernot. 2012. Beuys-Aktion 1964 – Der Mensch als Teil eines Kunstwerk. In Anke Schierholz, Ferdinand Melichar. Kunst, Recht und Geld – Festschrift für Gerhard Pfennig zum 65. Geburtstag. München: C. H. Beck, 2012: 217–236.
SRSTKA, Jiří. 2003. Divadelní režie jako autorské dílo. Svět a divadlo 14 (2003): 2: 56–61.
TRAKAL, Josef. 1903. Právní věda. In Jan Otto. Ottův slovník naučný. Praha: J. Otto, 1903: 560–562.
VOIGTLÄNDER, Robert, Alexander ELSTER a Heinz KLEINE. Die Gesetze, betreffend das Urheberrecht an Werken der Literatur und der Tonkunst sowie an Werken der bildenden Kunst und der Photographie: Kommentar. Berlin: Walter de Gruyter & Co, 1952.
VOSTELL, Wolf. 1978. Der Heuwagen (1967–1978). Malen ist Handeln und Erfahrung sammeln. Essen: Universität Essen, 1978.
ZICH, Otakar. 1931. Estetika dramatického umění. Praha: Melantrich, 1931.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.