Pedagogičtí pracovníci na málotřídkách – izolovaní a nekvalifikovaní?

Roč.14,č.2(2009)
Studia paedagogica

Abstrakt

Tento text představuje problematiku odborného zajištění chodu málotřídní školy ze strany pedagogického personálu. Na základě statistické analýz y vybraných položek celostátního dotazníkového šetření na málotřídních školách otevíráme témata, která se jeví v každodenní realizaci výchovně vzdělávacího procesu jako klíčová. Touto cestou akcentujeme zejména profesní specifika, která s sebou působení na málotřídní škole přinášejí. Dílčí kapitoly se týkají kvalifikovanosti pedagogických pracovníků, jejich dalšího vzdělávání, otevřenosti či izolovanosti málotřídních škol z pohledu sdílení pracovních zkušeností, spolupráce nebo inspirace. Jednotlivé části spojuje typický kontext venkovského prostředí, které se dá vnímat jako společný jmenovatel vstupujících proměnných.

klíčová slova: málotřídní škola, pedagogičtí pracovníci, kvalifikace, spolupráce, další vzdělávání pedagogických pracovníků

Metriky

129

Views

123

PDF views