Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol
Roč.14,č.2(2009)
Studia paedagogica
V textu je naznačeno je několik významnějších organizačních proměn týkajících se mateřských škol, které se uskutečnily v nedávné době a mohou ovlivňovat školní klima. Výsledky vybrané z několika výzkumných sond v ČR v posledních letech pomáhají objasnit, jak je vnímáno sociální klima učitelkami/ředitelkami. Řeší se také rozsah a kvalita možností spolupráce v různě velkých pracovních týmech mateřských škol (sloučené mateřské školy, samostatné subjekty) a to, co učitelky potřebují pro výkon svého povolání.
klíčová slova: organizační proměny, předškolní dítě a jeho specifika, výzkumy, kooperace učitelek mateřských škol, kvalita sociálního klimatu, rozdělování úkolů, styly řízení, potřeby pro výkon povolání
Copyright © Studia paedagogica