Vznik a vývoj pedagogického semináře na filozofické fakultě Masarykovy univerzity v meziválečném období
Roč.47,č.3-4(2000)
Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity
Abstrakt
V roce 1999 si Masarykova univerzita připomněla osmdesáté výročí svého za-ložení. Osmdesát let není mnoho, uvážíme-li, že některé univerzity píší své ději-ny již několik století. Proto můžeme brněnskou univerzitu považovat za poměrně mladou instituci. I přes její „mládí“, objevují se v dějinách univerzi-ty období či události, které nejsou doposud uspokojivě objasněny. Do této oblas-ti patří také problematika vzniku a vývoje Pedagogického semináře na Filozo-fické fakultě Masarykovy univerzity v meziválečném období.Předkládaná studie se snaží objasnit události okolo vzniku a rozvoje Pedago-gického semináře v období ohraničeném dvěma světovými válkami. Celá práce je založena na studiu dostupné literatury a především archívních materiálů. O dějinách meziválečného Pedagogického semináře bylo publikováno mnoho studií a článků, avšak téměř žádná práce se nevěnovala detailně budování semi-náře jako instituce, která vytvořila základ pro rozvoj pedagogiky jako vědy na brněnské univerzitě. Studie se zaměřuje právě na toto „bílé místo“ nejen v ději-nách semináře samotného, ale i v dějinách Filozofické fakulty.
Copyright © Studia paedagogica