Zur Problematik des Textes und der Textverstehensübungen und -aufgaben im Lehrwerk DaF
Bd.15,Nr.1(2010)
101–114
Bajerová, E. Leseverstehensübungen und -aufgaben im Lehrwerk DaF für Mittelschule. Theorie und Praxis. Ostrava, 2007. 129 s. Diplomová práce na Filozofické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě na katedře germanistiky. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.
Bajerová, E., Zajícová, P. Svět je text a text je svět. Jak se učit v hodinách němčiny dobře psát a prezentovat text. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Synergie, 2010. (elektronická opora projektu Synergie – studijní materiál pro workshop)
Dallapiazza, R.-M., von Jan, E., Schönherr, T. Tangram 1. Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. 1. Auflage. Ismaning: Max Hueber, 1998. ISBN 3-19-001583-X.
Dusilová, D. Sprechen Sie Deutsch?: učebnice pro střední a jazykové školy. 1. 2. vydání. Praha: Polyglot, 2000. ISBN 80-86195-08-2.
Gavora, P. Žiak a text. 1. vydání. Bratislava: SPN, 1992. ISBN 80-08-00333-2.
Iser, W. Der Akt des Lesens: Theorie ästhetischer Wirkung. München: Wilhelm Fink, 1976. ISBN 3-7705-1390-8.
Karcher, G. L. Das Lesen in der Erst- und Fremdsprache. 2. Auflage. Heidelberg: Julius Groos Verlag, 1994. ISBN 3-87276-713-5.
Laveau, I. Sach- und Fachtexte im Unterricht. Methodisch-didaktische Vorschläge für den Lehrer. München: Goethe-Institut, 1985.
Lojová, G. Psycholingvistika – psychológia učenia sa a vyučovania cudzieho jazyka I. Cizí jazyky, 1997/1998, Jg. 41, Nr. 1–2, S. 8–10. ISSN 1210-0811.
Malá, J. Stilistische Textanalyse: Grundlagen und Methoden. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2009. ISBN 978-80-210-5040-2. (Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta, č. 385)
Nebeská, I. Vývojové tendence v psycholingvistice. Časopis pro moderní filologii. ČSAV, 1991, Jg. 73, Nr. 1, S. 2–16. ISSN 0862-8459.
Perclová, R. Čtení s porozuměním – interakční proces. Cizí jazyky, 1996/1997, Jg. 40, Nr. 3–4, S. 42–44. ISSN 1210-0811.
Richter, T., Christmann, U. Lesekompetenz: Prozessebenen und interindividuelle Unterschiede, In Lesekompetenz: Bedingungen, Dimensionen, Funktionen. 1. Auflage. Weinheim und München: Juventa, 2002, S. 25–49. ISBN 3-7799-1349-6.
Rickheit, G., Sichelschmidt, L., Strohner, H. Psycholinguistik. Tübingen: Stauffenburg Verlag BRIGITTE Narr, 2002. ISBN 3-86057-276-8.
Schwerdtfeger, I. C. Sehen und Verstehen. Arbeit mit Filmen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München, Wien, Zürich, New York: Langenscheidt, 1989. ISBN 3-468-49438-6.
Sheils, J. Kommunikation im Fremdsprachenunterricht, Projekt Nr. 12 "Das Lehren und Lernen von Fremdsprachen zur Kommunikation". Strasbourg: Council of Europe Press, 1994.
Suchánková, H. O psycholingvistice ve vztahu k osvojování jazyků. Cizí jazyky, 2002/2003, Jg. 46, Nr.1, S. 2–4. ISSN 1210-0811.
Test für PISA 2009 abgeschlossen [online]. 2009. [cit. 2010-09-01]. Dostupné z: http://www.oecd.org/document/0/0,3343,de_34968570_35008930_43791488_1_1_1_1,00.html
Výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006 [online]. 2007.[cit. 2007–12–04]. Dostupné z: < http://www.uiv.cz/clanek/110/1328>.
Westhoff, G. J. Didaktik des Leseverstehens. Strategien des voraussagenden Lesens mit Übungsprogrammen. 1. Auflage. München: Hueber, 1987. ISBN 3-19-001453-1.
Willenberg, H. Lesestrategien. Praxis Deutsch, 2004, Jg. 31, Nr. 187, S. 6–15. ISSN 0341-5279.
Wolff, D. Lernstrategien: Ein Weg zu mehr Lernerautonomie. 1997, cit. dle DONATH, R. Englischunterricht in der Informationsgesellschaft [online]. 1997. [cit. 2000–05–11]. Dostupné z: < http://www.schule.de/englisch/didaktik3.htm>.
Zajícová, P. Výzkum vybraných aspektů porozumění narativnímu textu ve vyučování němčině jako cizímu jazyku. Výzkumná zpráva. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 1997. ISBN 80-7042-487-7.
Zajícová, P., Nangonová, S., Pavlisková, J. Dechová cvičení ve vyučování cizímu jazyku. Cizí jazyky, 1998–1999, Jg. 42, Nr. 3–4, S. 52–55. ISSN 1210-0811.
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. 1. vydání – dotisk. Ostrava: OU, 2005. ISBN 80-7042-605-5.
Zajícová, P. Hledání cest k lepšímu psanému projevu žáka a studenta. Úvahy s využitím knihy Zbyňka Fischera Tvůrčí psaní. Český jazyk a literatura, 2005–2006, Jg. 56, Nr. 5, S. 228–232. ISSN 0009-0786.
Zajícová, P. Text und Textarbeit im Lehrwerk DaF. In Germanistik an tschechischen Universitäten: Gegenwart und Zukunft. Referate der Konferenz des Tschechischen Germanistenverbandes Hradec Králové 2007. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2007, S. 299–309. ISBN 978-80-7368-327-6.
Zajícová, P. Narace a vyučování jazyku. Teoretická východiska, výzkum, program. 1. vydání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. ISBN 978-80-7368-527-0.
Zajícová, P. Zur Textgestaltung und Textinterpretation im Sprachunterricht. In Heterogenität ruft nach Dialog. EU gefördertes multilaterales Comeniu s Projekt, Projektkoordinator: Bernd Trenner, Studienseminar Bielefeld II. 2007–2009, S. 104–127.