Obce s malotřídkou
Roč.13,č.1(2008)
Studia paedagogica: Škola a místo
Článek je výzkumnou zprávou z dotazníkového šetření realizovaného na malotřídních školách v ČR na jaře roku 2008. Je věnován analýze vybraných charakteristik venkovských obcí, které tyto školy zřizují. Ukazuje, jaké mají tyto obce základní demografické a geografické charakteristiky a jak se tyto promítají do charakteristik samotných malotřídek. Dále se podrobněji věnuje tématům občanské vybavenosti a občanského potenciálu obcí, které malotřídky zřizují. Data ukazují, že tyto obce jsou vybaveny velmi dobře, avšak jejich občanský potenciál není příliš velký. Malotřídky svými ak-tivitami nad rámec vyučování tento potenciál zvyšují a je možné je v tomto smyslu vnímat jako významnou sociokulturní instituci našich vesnic.
klíčová slova: malotřídní škola, sociální, demografické a geografické charakteristiky obcí s malotřídní školou, občan-ská vybavenost a občanský potenciál obcí s malotřídkou, občanský potenciál malotřídních škol
Copyright © Studia paedagogica