Stres a žáci středních škol
Roč.17,č.2(2012)
Studia paedagogica
Příspěvek se zabývá problematikou stresu a copingovými strategiemi u středoškoláků. Prezentuje výsledky
kvantitativního výzkumného šetření, v němž byly jako technika sběru dat použity dotazníky distribuované
žákům třetích ročníků středních škol. Na základě získaných dat byly z jištěny situace, které jsou vnímány
jako stresové, byla určena četnost jejich výskytu a dále byly identifikovány copingové strategie, které žáci při
vyrovnávání se stresovou situací používají.
žák; škola; stres; copingové strategie; zátěžová situace
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
MAREŠ, J. Zvládání školních zátěžových situací žáky. Psychológia a patopsychológia dieťaťa, 1999, roč. 34, č. 3, s. 230–235. ISSN 0555-5574.
POLEDŇOVÁ, I. a kol. Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání. In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: 11. výroční mezinárodní konference ČAPV: Sborník referátů. [online]. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 2003, s. 1–6. ISBN 80-7315-046-8. [cit. 12. března 2012]. Dostupné z: < http://www.ped.muni.cz/capv11/4sekce/4_CAPV_Stranska,Polednova,Vizdalova,Zobacova.pdf >.
PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
URBANOVSK Á, E. Strategie zvládání stresu u středoškolské mládeže [online]. In Škola a zdraví pro 21. století. Aktuální otázky výchovy ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 69–74. ISBN 978-80-210-4930-7 (Masarykova univerzita), ISBN 978-80-7392-097-5. [cit. 24. března 2012]. Dostupné z: < http://www.ped.muni.cz/z21/knihy/2009/28/28/
texty/aktualni_otazky_vychovy_ke_zdravi_cze.pdf >.
Copyright © Studia paedagogica