Impulz k dalšímu přemýšlení o vzdělanostních nerovnostech: věc trvá
Roč.18,č.2-3(2013)
Studia paedagogica: Dobro a zlo ve výchově
RECENZE KNIHY
Simonová, Natalie (2011). Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti. Vývoj od počátku 20. století do současnosti.
Praha: Sociologické nakladatelství.
Gavora, P. (2000). Čítanie a písanie v bežnom živote: funkčná gramotnosť. Paedagogica, 15, 19–40.
Gavora, P. (2002). Gramotnosť: vývin modelov, refl exia praxe a výskumu. Pedagogika, 52(2) 171–181.
Gavora, P. (2003). Modely a úrovne gramotnosti. In Gavora, P., Zápotočná, O. (eds.). Gramotnosť: Vývin a možnosti jej didaktického usmerňovania. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 11–25.
Greger, D., & Holubová, M. (2011). Přechod žáků do víceletých gymnázií v selektivních systémech – srovnávací analýza. In E. Walterová, et al., Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň (s. 67–81). Praha: Karolinum.
Kasíková, H., & Straková J. (Eds.). (2011). Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum.
Matějů, P., & Straková, J. (Eds.). (2006). (Ne)rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia.
Matějů, P., Straková, J., & Veselý, A. (Eds.). (2010). Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení. Praha: Sociologické nakladatelství.
Možný, I. (2004). Česká rodina pozdní modernity: Nová podoba starého partnera a rivala školy. Pedagogika, LIV(4), 309–325.
Rabušicová, M. (2002). Gramotnost: staré téma v novém pohledu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta a Nakladatelství Georgetown.
Copyright © 0 Studia paedagogica