Doma, nebo ve škole?
Roč.19,č.1(2014)
Studia paedagogica
domácí vzdělávání; vzdělávání; socializace
[1] Avicenna. (1954). Kniha definic. Praha: Státní nakladatelství politické literatury.
[2] Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
[3] Blok, H. (2003). Performance in home schooling: an argument against compulsory schooling in the Netherlands. International Review of Education, 49(3), 39–52.
[4] Cipro, M. (2002). Galerie světových pedagogů. Praha: Vlastním nákladem.
[5] Clinton, H. R. (1996). It Takes a Village. New York: Simon & Schuster.
[6] Dalahooke, M. M. (1986). Home educated children's social/emotional adjustment and academic achievement: A comparative study (Doktorská práce). Los Angeles: California School of Professional Psychology.
[7] Dorian, T., & Tyler, Z. P. (1996). Anyone Can Homeschool. Lafayette: Huntington House Publishers.
[8] Dueholm, N. (2006). History of Homeschooling Movement in Poland. Dostupné z: http://www.hslda.org/hs/international/Poland/200612191.asp.
[9] Education otherwise. (2001). Dostupné z: http://www.education-otherwise.org/legal/summ_law.htm.
[10] Farris, M. (1997). The Future of Home Schooling. Washington D.C.: Regnery Publishing.
[11] Fortune-Wood, M. (2006). The Face of Home-based Education: Numbers, Support, Special Needs. Nottingham: Educational Heretics Press.
[12] Gorder, Ch. (1996). Home Schools: An alternative. Knoxville, TN: Blue Bird Publishing.
[13] Graham, J., & Bennett, T. (1997). Strategie prevence kriminality v Evropě a v USA. Helsinki: HEUNI.
[14] Havlík, R., Halászová, V., & Prokop, J. (1996). Kapitoly ze sociologie výchovy. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
[15] Havlík, R. (1998). Demokratický přístup ke vzdělání. In Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie (s. 103–116). Brno: Paido.
[16] Holt, J. (1981). Teach Your Own. New York: Dell.
[17] Holt, J. (1994). Proč děti neprospívají. Praha: Agentura Strom.
[18] Holt, J. (1995). Jak se děti učí. Praha: Agentura Strom.
[19] Illich, I. (2001). Odškolnění společnosti. Praha: Sociologické nakladatelství.
[20] Kádner, O. (1910). Dějiny pedagogiky, 1. díl. Praha: Dr. Ed. Grega a syn.
[21] Kádner, O. (1924). Dějiny pedagogiky, 2. díl. Praha: Dr. Ed. Grega a syn.
[22] Klicka, Ch. J. (1995). The Right Choice: The Incredible Failure of Public Education and the Rising Hope of Homechooling. Gresham, OR : Noble Publishing Associates.
[23] Klicka, Ch. J. (2002). Home Educated Students Excel in College. Issue Analysis. Home School Legal Defence Association. Dostupné z: http://www.hslda.org/docs/nche/000000/00000017.asp.
[24] Kostelecká, Y. (2003). Domácí vzdělávání (Dizertační práce). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
[25] Kostelecká, Y. (2005). Legislativní úprava domácího vzdělávání v zahraničí a její komparace se situací v České republice. Pedagogika, 55(4), 354–367.
[26] Kostelecká, Y. (2010). Home education in the post-communist countries: Case study of the Czech Republic. International Electronic Journal of Elementary Education, 3(1), 29–44. Dostupné z: http://www.iejee.com/3_1_2010/29_44.pdf.
[27] Kostelecká, Y. (2012). The Legal status of home education in the post-communist countries of Central Europe. International Journal of Education, 58(4), 445–463.
[28] Kuhn, T. S. (2012). The structure of scientific revolutions. Chicago: University of Chicago Press.
[29] Lakatos, I., & Feyerabend, P. (1999). For and against method. Chicago: University of Chicago Press.
[30] Locke, J. (1984). O výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
[31] Mill, J. S. (1891). O svobodě. Praha: Časopis českého studentstva.
[32] Montaigne de, M. (1995). Eseje. Praha: ERM.
[33] Montessori, M. (1998). Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství SPS.
[34] Moore, R., & Moore, D. (1982). Home-spun Schools. Washougal: Hewitt Research Foundation.
[35] Moore, R., & Moore, D. (1986). Better late than early. A new approach to your child's education. Cama, WA: Rider’s Digest Press.
[36] Možný, I. (1999). Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství.
[37] Palouš, R. (1991). K filosofii výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
[38] Pestalozzi, J. J. (1899). Linhart a Gertruda. Brno: Leopold Karafiát.
[39] Pestalozzi, J. J. (1910). Kterak Gertruda své děti vyučuje. Brno: Karel Winiker.
[40] Pestalozzi, J. J. (1956). Výbor z pedagogických spisů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
[41] Petrie, A. (1995). Home educators and the law within Europe. International Review of Education, 41(3/4), 285–296.
[42] Petrie, A. (2001). Home education in Europe and the implementation of changes to the law. International Review of Education, 47(5), 477–500.
[43] Plútarchos. (1971). Hovory o lidském štěstí. Praha: Odeon.
[44] Plútarchos. (1987). O lásce a přátelství. Praha: Svoboda.
[45] Quintilianus, M. F. (1985). Základy rétoriky. Praha: Odeon.
[46] Ray, B. (1990). A nationwide study of home education: Family characteristics, student achievement, and policy matters. Paeonian Springs, VA: Home School Legal Defence Association.
[47] Ray, B. (1994). A nationwide study of home education in Canada: Family characteristics, student achievement, and other topics. Salem, OR : National Home Education Research Institute.
[48] Ray, B. (1997). Strengths of their own – Home schoolers across America: Academic achievement, family characteristics, and longitudinal traits. Salem, OR : National Home Education Research Institute.
[49] Ray, B. (1999). Home schooling on the threshold. Salem, OR : National Home Education Research Institute.
[50] Rousseau, J. J. (1926). Emil, čili O vychování. Olomouc: R. Promberger.
[51] Rothermel, P. (2002). Home-Education: Rationales, Practices and Outcomes. University of Durham, nepublikováno, dostupné z: http://www.jspr.btinternet.co.uk/Research/Researcchpaper/BERAworkingpaper.htm.
[52] Rudner, M. L. (1999). Scholastic and Demographic Characteristics of Home School Students in 1998. Education Policy Analysis Archives, 7(8), 1–33. Dostupné z: http://epaa.asu.edu/epaa/v7n8/.
[53] Singly de, F. (1999). Sociologie současné rodiny. Praha: Portál.
[54] Střelec, S. (1998). Rodina jako výchovné prostředí. In Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie (s. 53–70). Brno: Paido.
[55] Velký sociologický slovník (1996). Praha: Karolinum.
[56] Zeise, A. (2002). Why Home School? Dostupné z: http://homeschooling.gomilpitas.com/index.htm#.UbRyBNhljTo.
Copyright © 0 Studia paedagogica