Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání
Roč.20,č.3(2015)
Studia paedagogica
inkluze ve vzdělávání; výukové strategie; skupinová práce; frontální výuka
[1] Booth, T., & Ainscow, M. (2002). Index for Inclusion: Developing learning and participation in schools. New Redland: CSIE.
[2] Equity and Quality in Education: Supporting and Learning Environments: First Results from TALIS (2012). Paříž: OECD Publishing.
[3] Final Report: World conference on special Needs education: Access and quality (1994). Paříž: UNESCO.
[4] Horňáková, M. (2006). Inklúzia – nové slovo, alebo aj nový obsah? Efeta, 16(1), 2–5.
[5] Kasíková, H. (2005). Učíme (se) spolupráci spoluprací. Brno: AISIS.
[6] Kasíková, H., & Straková, J. (Eds.). (2011). Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum.
[7] Kolář, Z. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada.
[8] Kratochvílová, J. (2013). Kvalita inkluzivní školy: její hodnotová dimenze a podmínky (Habilitační práce). Dostupné z: https://is.muni.cz/do/rect/habilitace/1441/Kratochvilova/habilitace/Kratochvilova_habilitace_nahled.pdf
[9] Lechta, V. (2010). Základy inkluzivní pedagogiky: Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál.
[10] Liga lidských práv (2009). Férová škola – podmínky: povinné. Dostupné z: http://ferovaskola.cz
[11] Lukas, J. (2012). Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
[12] Michalík, J. (1999). Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
[13] Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
[14] Mittler, P. (2000). Working toward inclusive education. London: David Fulton Publishers.
[15] Pančocha, K., & Vítková, M. (2013). Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Brno: Paido.
[16] Průcha, J., & Veteška, J. (2012). Andragogický slovník. Praha: Grada.
[17] Rogers, A. (2001). Inclusion and Diversity in the Early Years. London: Practical Pre-School Books.
[18] Strauss, A., & Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert.
[19] Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Pravidla hry. Praha: Portál.
[20] Tannenbergerová, M., & Krahulová, K. (Eds.). (2010). Jak se stát férovou školou II. Brno: Liga lidských práv.
Copyright © 2015 Studia paedagogica