Nejčtenější články
2023
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Roman Švaříček, Jana Straková, Cyril Brom, David Greger, Tereza Hannemann, Jiří Lukavský. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol
Jana Majerčíková. Sporné aspekty úzkych vzťahov rodiny a školy na začiatku vzdelávania
Marek Bula, Jan Nehyba. Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů: přehledová studie
2022
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Roman Švaříček, Jana Straková, Cyril Brom, David Greger, Tereza Hannemann, Jiří Lukavský. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol
Jiří Zounek, Dana Knotová, Michal Šimáně. Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství: k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu
Tereza Češková. (Klíčové) kompetence v českém vzdělávání: Proč si navzájem nerozumíme?
Irena Smetáčková, Stanislav Štech. Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol?
2021
Data nejsou k dispozici
2020
Roman Švaříček, Jana Straková, Cyril Brom, David Greger, Tereza Hannemann, Jiří Lukavský. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy
Irena Smetáčková, Veronika Francová. Souvislosti mezi vnímanou kvalitou vztahů v pedagogických sborech a syndromem vyhoření u vyučujících základních škol
Karla Brücknerová, Milada Rabušicová. Netradiční vysokoškolští studenti: charakteristiky a potenciál odloženého studia
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2021)
Roman Švaříček, Jana Straková, Cyril Brom, David Greger, Tereza Hannemann, Jiří Lukavský. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol
2019
Roman Švaříček. Konec pedagogiky
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Jana Straková, Jaroslava Simonová, Hana Friedlaenderová. Postoje odborné a laické veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání v kontextu obecných postojů k vnější diferenciaci.
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy
Karla Brücknerová, Milada Rabušicová. Netradiční vysokoškolští studenti: charakteristiky a potenciál odloženého studia
2018
Roman Švaříček. Konec pedagogiky
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy
Anna Drexlerová. Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2018)
Libor Juhaňák. Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013: exploratorní analýza
2017
Roman Švaříček. Konec pedagogiky
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Petr Sucháček. Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování u studentů učitelství přírodovědných předmětů
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy
Roman Švaříček. Funkce učitelských otázek ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
2016
Roman Švaříček. Konec pedagogiky. Kritický esej.
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
Roman Švaříček. Funkce učitelských otázek ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy.
Klára Šeďová, Roman Švaříček, Jana Sedláčková, Ingrid Čejková, Anna Šmardová, Petr Novotný, Jiří Zounek: Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů.
2015
Roman Švaříček. Konec pedagogiky. Kritický esej.
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům.
Lenka Kamanová. Mezigenerační učení mezi matkou a dcerou.
Roman Švaříček. Funkce učitelských otázek ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy.
Klára Šeďová, Roman Švaříček. Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy.
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2015)
Lenka Hloušková: Mám základní vzdělání. Příčiny a důsledky předčasných odchodů ze studia a ze vzdělávání
2014
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům.
Radim Brázda. Periodická soustava základních morálních prvků.
Martin Strouhal. K filozofickým předpokladům hledání výchovy k autenticitě. Úvaha o antinomiích a abstrakcích v pedagogickém myšlení.
Roman Švaříček. Konec pedagogiky. Kritický esej.
Lucie Janatová. Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou.
2013
Jiří Mareš. Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům.
Martin Sedláček. Řízení školy na vesnici (případová studie).
Theo Van Dellen. Celoživotní učení a chuť se učit.
Milada Rabušičová, Lenka Kamanová, Kateřina Pevná. Mezigenerační učení: učit se mezi sebou v rodině.
Tomáš Svatoš. Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému.
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2013)
Zuzana Šalamounová: Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení
2012
Milan Pol, Roman Švaříček. Pokus o teorii nepořádku: rozhovor se Stephenem J. Ballem.
Irena Smetáčková. Škola jako téma rozhovorů mezi dětmi a rodiči.
Tomáš Svatoš. Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému.
Klára Šeďová. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy.
Lucie Janatová. Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou.
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2012)
Jarmila Bradová: Keď zasadací poriadok funguje alebo učiteľsko-žiacke preferencie pri obsadzovaní priestoru školskej triedy
2011
Milan Pol, Roman Švaříček. Pokus o teorii nepořádku: rozhovor se Stephenem J. Ballem.
Klára Šeďová. Mocenské konstelace ve výukové komunikaci.
Bernd Hackl, Sandra Hummel. Velikonoční prázdniny: co se lze ve škole naučit z řeči těla.
Zuzana Makovská. Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele.
Christoph Wulf, Martin Bittner, Iris Clemens, Ingrid Kellermann. Komunikační praktiky v rámci kultury školy: uplatňování kultury uznání a respektu.
Článek oceněný cenou České asociace pedagogického výzkumu (2011)
Klára Šeďová. Mocenské konstelace ve výukové komunikaci.