Recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia
Roč.19,č.1(2014)
Studia paedagogica
recepce poezie; sémantický diferenciál; střední odborná škola
[1] Benton, P. (1999). Unweaving the Rainbow: poetry teaching in the secondary school I. Oxford Review of Education, 25(4), 521–532.
[2] Benton, P. (2000). The Conveyor Belt Curriculum? Poetry teaching in the secondary school II. Oxford Review of Education, 25(1), 81–93.
[3] Ewa-Wood, A. L. (2008). Does feeling come first? How poetry can help readers broaden their understanding of metacognition. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(7), 564–576.
[4] Hanratty, B. (2012). Poetry and Gender: A Comparative Evaluation of Boys' and Girls' Responses to Poetry at Key Stage 4 in Northern Ireland. Research Papers in Education, 26(4), 413–426.
[5] Hník, O. (2010). Současná podoba výuky literární výchovy podle výpovědí studentů. Český jazyk a literatura, 61(1), 33–39.
[6] Iser, W. (2001). Apelová struktura textů. In M. Sedmidubský, M. Červenka, & I. Vízdalová, Čtenář jako výzva: výbor prací z kostnické recepční estetiky (s. 31–61). Brno: Host.
[7] Kerlinger, F. N. (1972). Základy výzkumu chování. Praha: Academia.
[8] Lambirth, A., Smith, S., & Steele, S. (2012). "Poetry is happening but I don't exactly know how": Literacy Subject Leaders' Perceptions of Poetry in their Primary Schools. Literacy, 46(2), 73–80.
[9] Lederbuchová, L. (1995). Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole I. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
[10] Ofsted (2007). Poetry in Schools: A Survey of Practice 2006/2007. Dostupné z: http://www.ofsted.gov.uk/resources/poetry-schools.
[11] Osgood, C., Suci, G., & Tannenbaum, P. (1957). The Measurement of Meaning. Urbana: University of Illinois Press.
[12] Palečková, J., Tomášek, V., & Basl, J. (2010). Hlavní z jištění výzkumu PISA 2009: Umíme ještě číst? Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.
[13] Pike, M. (2000a). Keen Readers: adolescents and pre-twentieth century poetry. Educational Review, 52(1), 13–28.
[14] Pike, M. (2000b). Pupils' Poetics. Changing English: Studies in Reading & Culture, 1(1), 45–54.
[15] Pike, M. (2000c). Spirituality, Morality and Poetry. International Journal of Children's Spirituality, 5(2), 177–191.
[16] Průcha, J. (ed.) (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
[17] Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
[18] Vala, J., & Fic, I. (2012). Poezie a mladí čtenáři: výzkum recepce konkrétních básní. Olomouc: Hanex.
[19] Vala, J. (2003a). K reliabilitě měření literární recepce sémantickým diferenciálem. Pedagogická orientace, 2(13), 98–103.
[20] Vala, J. (2003b). Využití metody sémantického diferenciálu v literární výchově. Pedagogická orientace, 1(13), 81–89.
[21] Vala, J. (2004). Výzkum recepce poezie metodou sémantického diferenciálu (nepublikovaná disertační práce). Univerzita Palackého v Olomouci.
[22] Vala, J. (2011). Poezie v literární výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
[23] Young, L. (2007). Portals into poetry: Using generative writing groups to facilitate student engagement with word art. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(1), 50–55.
Copyright © 0 Studia paedagogica