Nerds in focus

Vol.19,No.1(2014)
Studia paedagogica

Abstract
The aim of the article – which is based on a broadly defined qualitative research – is to introduce to the readers the topic of students labelled as nerds at their schools in the long term. The paper first expounds characteristics of nerds, and then describes several developmental stages in the classroom.

Keywords:
nerds; classroom; peer group; social status
References

[1] Giordano, P. (2009). Osamělost prvočísel. Praha: Odeon.

[2] Hendl, J. (2003). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.

[3] Hrabal, V. (2003). Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum.

[4] Hříbková, L. (1998). Stát se žákem. In: Pražská skupina školní etnografie (Eds.), 1.–8. třída: příloha závěrečné z právy o řešení grantového projektu GA ČR 406/00/0470 "Žák v měnících se podmínkách současné školy". Dostupné z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/psse/index.php?p=sekce-1.

[5] McAdams, D. (1993). The stories we live by. New York: Guilford Press.

[6] Rendl, M. (1995). Jak se děti učí. In: Pražská skupina školní etnografie (Eds.), Typy žáků. Dostupné z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/psse/pdf/typy_zaku/typy_zaku_6.pdf.

[7] Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.

Metrics

0

Crossref logo

0


77

Views

58

PDF (Czech) views