Vyhledávací dotaz
Hledání
Registrace
Přihlášení
English
EN
Podrobnosti
O časopisu
Redakční rada
Distribuce
Kontakt
Aktuální číslo
Archiv
Pro autory
Recenzní řízení
Publikační etika
Oznámení
Podrobnosti
O časopisu
Redakční rada
Distribuce
Kontakt
Aktuální číslo
Archiv
Pro autory
Recenzní řízení
Publikační etika
Oznámení
 
Roč.22,
č.2, Supplementum
(2019)
Editorial note
7–8
Martin Revermann
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-1
PDF (angličtina)
Beckett and the theatrical sign : the need for semiotics
9–22
Martin Revermann
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-2
PDF (angličtina)
Realism and abstractionism in Otakar Zich's Theory of dramatic art and Samuel Beckett's experimental dramatics
23–38
Herta Schmid
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-3
PDF (angličtina)
"Hungry for interpretation" : Woyzeck on the Highveld and the polyphony of performance
39–58
Veronika Ambros, Lawrence Switzky
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-4
PDF (angličtina)
Stage life and stage death (after Veltruský)
59–71
Silvija Jestrović
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-5
PDF (angličtina)
Intertextuality and autonomous fictional worlds in Disney : the case of Moana (2016)
72–82
Andrés Pérez-Simón
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-6
PDF (angličtina)
Animate, inanimate and beyond in Švankmajer's Faust (1994)
83–95
Laura Pontieri
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-7
PDF (angličtina)
The medium (non-) specific : Rope, Dogville, and Mukařovský's space-as-meaning
96–108
Nenad Jovanovic
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-8
PDF (angličtina)
On men and objects : staging the divided subjectivity of displacement in zero degrees
109–121
Yana Meerzon
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-9
PDF (angličtina)
Performing cathedral : Le Ballet des Ombres Heureuses as a case of multiple foregrounding
122–139
Eva Šlaisová
https://doi.org/10.5817/TY2019-S-10
PDF (angličtina)