Vyhledávací dotaz
Hledání
Registrace
Přihlášení
English
EN
Podrobnosti
O časopisu
Redakční rada
Distribuce
Kontakt
Aktuální číslo
Archiv
Pro autory
Recenzní řízení
Publikační etika
Oznámení
Podrobnosti
O časopisu
Redakční rada
Distribuce
Kontakt
Aktuální číslo
Archiv
Pro autory
Recenzní řízení
Publikační etika
Oznámení
 
Roč.21,
č.2
(2018)
Yorick
Visualising process: Hofman's 1926 Hamlet reconstructive practice
15–28
Cat Fergusson
PDF (angličtina)
A technical and contextual analysis of scenography through sculptural reproduction: Hofman and Tröster's Hamlets
29–37
Dan Matthews
PDF (angličtina)
Scenographer Antonín Heythum and his work in the US: the case of King Lear
38–63
Vlasta Koubská
PDF (angličtina)
From creating spaces to evoking images: 4 + 1 Hamlets in Slovak theatre
64–78
Jana Wild
PDF (angličtina)
Ladislav Vychodil's approach to designing stages for Shakespeare home and abroad
79–94
Zuzana Koblišková
PDF (angličtina)
A midsummer night's dream in Polish puppet theatres in Silesia – Mise-en-Scène by Jan Dorman, Josef Krofta and Marián Pecko
95–111
Ewa Tomaszewska
PDF (angličtina)
The Scenography of Shakespearománie I–III [The Shakespearomania Trilogy] directed by Peter Scherhaufer at the Goose on a String Theatre in Brno
112–126
Dagmar Inštitorisová
PDF (angličtina)
Othello and the perception of race within the cultural context of Czech and Slovak theatres
127–140
Zuzana Koblišková
PDF (angličtina)
Spektrum
Socialist realism in the Bulgarian National Theatre's Stage design: processes, influences, concepts
141–160
Albena Tagareva
PDF (angličtina)
The political dimension of the performance Jeanne d'Arc au bûcher [Joan of Arc at the Stake] in the Janáček Theatre, Brno in 1969
161–172
Helena Spurná
PDF (angličtina)
Host
Interview with Jan Dušek (13. 2. 2018)
173–181
Vlasta Koubská, Jan Dušek
PDF (angličtina)
We must take these risks : interview with Matthias Warstat
182–186
Radka Kunderová, Matthias Warstat
PDF (angličtina)
Obamovo tělo : performativní aspekty politické rétoriky
187–199
Matthias Warstat
PDF
Orientace
Mirrors of/for the times: Shakespeare in Central European theatre
201–203
Filip Krajník
PDF (angličtina)
Hlasy troch prekladateľov
204–207
Jana Wild
PDF (slovenština)
What makes British musicals uniquely British?
208–210
Tereza Zálešáková
PDF (angličtina)
Theatre and philosophy: the two as two-in-one in a theoretical issue of Anglia Journal and a Follow-up Symposium
211–213
Tomáš Kačer
PDF (angličtina)
How to present ancient theatre on television
214–216
Eva Stehlíková
PDF (angličtina)
Depeše
The urge to share knowledge
217–219
Tereza Turzíková
PDF (angličtina)
Theory as a 'tool-box': Brno Theatralia Conference 2018
220–222
Dita Lánská
PDF
Zichova Vina – ohlasy na koncertní provedení ukázek
223–235
David Drozd, Helena Spurná, Jindřiška Bártová, Martin Flašar, Pavel Drábek, Jiří Zahrádka, Patricie Částková, Hana Kovaříková, Hana Hložková
PDF (angličtina)
Editorial
Making space for Shakespeare in the Central European imaginary : editorial
7–13
Christian M. Billing, Šárka Havlíčková Kysová
PDF (angličtina)
Appendix2
Curculio aneb Darmojed
237–267
Plautus Plautus
PDF