Územní rozmístění základních škol v Česku, hlavní rysy jeho proměn ve 2. polovině 20. století a jejich potenciální důsledky

Roč.13,č.1(2008)
Studia paedagogica: Škola a místo

Abstrakt

Cílem článku je analyzovat prostorové rozmístění základních škol v Česku na základě podkladů z oficiálních statistik. Současná podoba sítě základních škol je porovnávaná se situací v roce 1961 za účelem identifikace geografických procesů, které charakterizují vývoj sítě ve 2. polovině 20. století. V závěru příspěvku jsou nastíněny některé možné důsledky pro-měn sítě základních škol v různých typech prostředí. Zvláštní zřetel je kladen na proces uzavírání škol. K uspokojivému zodpovězení otázek vyvstávajících v souvislosti se zanikáním škol by však byl nezbytný intenzivní výzkum v konkrétních mikroregionech.

klíčová slova: základní škola, polarizace prostoru, zanikání škol, obec, Česko

Metriky

25

Views

107

PDF views