Komunikační procesy na II. stupni základní školy z hlediska prostorového uspořádání jednotlivých aktérů
Roč.13,č.1(2008)
Studia paedagogica: Škola a místo
V rámci pedagogické komunikace vznikají ve školní třídě určité zóny, pro které je typická zvýšená míra komunikač-ní aktivity, jak ze strany žáků, tak ze strany vyučujících. V odborné literatuře se traduje jistá podoba prostorových komunikačních zón, tento text však představuje výsledky empirického šetření, které s touto tradovanou podobou neko-responduje.
Prezentované šetření bylo provedeno jako kvantitativně kvalitativní sonda a vedle rozložení komunikačních zón se soustřeďuje na to, jakým způsobem ovlivňuje edagogickou komunikaci pohyb učitele po třídě, systém vyvolávání žáků a práce se zasedacím pořádkem.
klíčová slova: akční zóna učitele, zóna aktivní účasti, neverbální komunikace, pedagogická komunikace, prostorové uspořádání, proxemika
Copyright © Studia paedagogica