Mimořádné události v komunikaci rodiny a školy
Roč.16,č.2(2011)
Studia paedagogica
Příspěvek popisuje a analyzuje mimořádné události v komunikaci rodiny a školy. Soustředí se na vyjedná-vání moci a zodpovědnosti i legality a legitimity sledovaných situací, jejich význam pro jednotlivé aktéry a jejich vliv na autoritu obou institucí. Mimořádné události jsou pojímány jako strategie boje o moc mezi rodiči, dětmi a učiteli.
komunikace rodiny a školy; mimořádné události; autorita; strategie boje o moc
ARENDTOVÁ, H. Mezi minulostí a budoucností. Brno: Centrum pro studium demokracie
a kultury, 2002. ISBN 80-85959-92-5.
DE CARVALHO, M. E. Rethinking Family - School Relations: A Critique of Parental Involvement in Schooling. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2000. ISBN 0-8058-3496-6.
FURNELL , S., PHIPPEN, A. Taking responsibility for online protection – why citizens have
their part to play. Computer Fraud & Security. 2007, roč. 26, č. 7–8, s. 8–13. ISSN 1361-3723.
HAVLÍK , R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
CHRISTENSON , S. L., SHERIDAN, S. M. Schools and families. London – New York: The
Guilfort Press, 2001. ISBN 1-57260-654-8.
KAŠČÁK , O. Moc školy. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2006. ISBN 80-224-0905-7.
KELLLER, J. Nedomyšlená společnost. Brno: Doplněk, 1992. ISBN 80-85765-97-7.
KELLER, J., TVRDÝ, L. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: SLON , 2008. ISBN 978-80-86429-78-6.
KOLÁŘ , M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
KREJČÍ , V., KOPECKÝ, K. Nebez pečí elektronické komunikace I, II. Zpráva z výzkumného
šetření. Olomouc, 2010–2011. [cit. 2011-02-16 ]. Dostupné z: .
LIPOVETSK Y, G. Soumrak povinnosti: bezbolestná etika nových demokratických časů. Praha: Prostor, 1999. ISBN 80-7260-008-7.
MOŽNÝ, I. Česká rodina pozdní modernity. Nová podoba starého partnera a rivala školy.
Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 4, s. 309–325. ISSN 3330-3815.
ONG, W. J. Technologizace slova: mluvená a psaná řeč. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1124-4.
RABUŠICOVÁ, M., ČIHÁČ EK, V., EMMERO VÁ, K., ŠEĎOVÁ, K. Role rodičů ve vztahu
ke škole – empirická zjištění. Pedagogika, 2003, roč. 53, č. 3, s. 309–319. ISSN 0031-3815.
ŠEĎOVÁ, K. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní
školy. Studia paedagogica, 2009, roč. 14, č. 1, s. 27–52. ISSN 1803-7437.
ŠTECH, S. Co je učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika, 1994, roč. 44, č. 4, s. 310–320. ISSN 3330-3815.
ŠTECH, S., VIKTORO VÁ, I. Typizační postupy rodičů a učitelů na začátku 2. stupně ZŠ.
In Pražská skupina školní etnografie (eds.). Typy žáků. Praha: ÚPPV PedF UK, 1993,
s. 43–98. ISBN 80-901677-0-5.
ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy – hledání dialogu. In KOLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001, s. 57–94.
ISBN 80-7178-585-7.
THOMSON , B. Characteristics of Parent-Teacher E-mail Communication. Communication
Education, 2008, roč. 57, č. 2, s. 201–223. ISSN 0363-4523.
VAŠUTOVÁ, M. a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Filozofická fakulta, 2010.
ISBN 978-00-7368-858-5.
VIKTOROVÁ, I. Od sedmi do jedenácti: jak děti mladšího školního věku píší literaturu. Praha:
Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1630-8.
VOJTÍŠKOVÁ, K. Interakce rodiny a školy pohledem matek. Pedagogika, 2010, roč. 60, č. 2,
s. 115–116. ISSN 0031-3815.
WEBER, M. Autorita, etika a společnost. Pohled sociologa do dějin. Praha: Mladá fronta, 1997. ISBN 80-204-0611-5.
Copyright © Studia paedagogica