Mimořádné události v komunikaci rodiny a školy

Roč.16,č.2(2011)
Studia paedagogica

Abstrakt

Příspěvek popisuje a analyzuje mimořádné události v komunikaci rodiny a školy. Soustředí se na vyjedná-vání moci a zodpovědnosti i legality a legitimity sledovaných situací, jejich význam pro jednotlivé aktéry  a jejich vliv na autoritu obou institucí. Mimořádné události jsou pojímány jako strategie boje o moc mezi  rodiči, dětmi a učiteli.


Klíčová slova:
komunikace rodiny a školy; mimořádné události; autorita; strategie boje o moc
Reference

ARENDTOVÁ, H. Mezi minulostí a budoucností. Brno: Centrum pro studium demokracie

a kultury, 2002. ISBN 80-85959-92-5.

DE CARVALHO, M. E. Rethinking Family - School Relations: A Critique of Parental Involvement in Schooling. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2000. ISBN 0-8058-3496-6.

FURNELL , S., PHIPPEN, A. Taking responsibility for online protection – why citizens have

their part to play. Computer Fraud & Security. 2007, roč. 26, č. 7–8, s. 8–13. ISSN 1361-3723.

HAVLÍK , R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.

CHRISTENSON , S. L., SHERIDAN, S. M. Schools and families. London – New York: The

Guilfort Press, 2001. ISBN 1-57260-654-8.

KAŠČÁK , O. Moc školy. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2006. ISBN 80-224-0905-7.

KELLLER, J. Nedomyšlená společnost. Brno: Doplněk, 1992. ISBN 80-85765-97-7.

KELLER, J., TVRDÝ, L. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: SLON , 2008. ISBN 978-80-86429-78-6.

KOLÁŘ , M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.

KREJČÍ , V., KOPECKÝ, K. Nebez pečí elektronické komunikace I, II. Zpráva z výzkumného

šetření. Olomouc, 2010–2011. [cit. 2011-02-16 ]. Dostupné z: .

LIPOVETSK Y, G. Soumrak povinnosti: bezbolestná etika nových demokratických časů. Praha: Prostor, 1999. ISBN 80-7260-008-7.

MOŽNÝ, I. Česká rodina pozdní modernity. Nová podoba starého partnera a rivala školy.

Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 4, s. 309–325. ISSN 3330-3815.

ONG, W. J. Technologizace slova: mluvená a psaná řeč. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1124-4.

RABUŠICOVÁ, M., ČIHÁČ EK, V., EMMERO VÁ, K., ŠEĎOVÁ, K. Role rodičů ve vztahu

ke škole – empirická zjištění. Pedagogika, 2003, roč. 53, č. 3, s. 309–319. ISSN 0031-3815.

ŠEĎOVÁ, K. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní

školy. Studia paedagogica, 2009, roč. 14, č. 1, s. 27–52. ISSN 1803-7437.

ŠTECH, S. Co je učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika, 1994, roč. 44, č. 4, s. 310–320. ISSN 3330-3815.

ŠTECH, S., VIKTORO VÁ, I. Typizační postupy rodičů a učitelů na začátku 2. stupně ZŠ.

In Pražská skupina školní etnografie (eds.). Typy žáků. Praha: ÚPPV PedF UK, 1993,

s. 43–98. ISBN 80-901677-0-5.

ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy – hledání dialogu. In KOLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001, s. 57–94.

ISBN 80-7178-585-7.

THOMSON , B. Characteristics of Parent-Teacher E-mail Communication. Communication

Education, 2008, roč. 57, č. 2, s. 201–223. ISSN 0363-4523.

VAŠUTOVÁ, M. a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Filozofická fakulta, 2010.

ISBN 978-00-7368-858-5.

VIKTOROVÁ, I. Od sedmi do jedenácti: jak děti mladšího školního věku píší literaturu. Praha:

Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1630-8.

VOJTÍŠKOVÁ, K. Interakce rodiny a školy pohledem matek. Pedagogika, 2010, roč. 60, č. 2,

s. 115–116. ISSN 0031-3815.

WEBER, M. Autorita, etika a společnost. Pohled sociologa do dějin. Praha: Mladá fronta, 1997. ISBN 80-204-0611-5.

Metriky

0


213

Views

191

PDF views