Zaostřeno na šprty

Roč.19,č.1(2014)
Studia paedagogica

Abstrakt
Cílem článku, jenž vychází ze šířeji zaměřeného kvalitativního šetření, je seznámit čtenáře s problematikou žáků, kteří jsou v prostředí školy dlouhodobě označováni za šprty. Po nezbytném vymezení toho, kdo je v současné škole vnímán jako šprt, se pozornost přesouvá k popisu několika fází, jimiž šprti během svého vývoje v rámci školní třídy procházejí.

Klíčová slova:
šprti; školní třída; vrstevnická skupina; sociální pozice
Reference

[1] Giordano, P. (2009). Osamělost prvočísel. Praha: Odeon.

[2] Hendl, J. (2003). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.

[3] Hrabal, V. (2003). Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum.

[4] Hříbková, L. (1998). Stát se žákem. In: Pražská skupina školní etnografie (Eds.), 1.–8. třída: příloha závěrečné z právy o řešení grantového projektu GA ČR 406/00/0470 "Žák v měnících se podmínkách současné školy". Dostupné z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/psse/index.php?p=sekce-1.

[5] McAdams, D. (1993). The stories we live by. New York: Guilford Press.

[6] Rendl, M. (1995). Jak se děti učí. In: Pražská skupina školní etnografie (Eds.), Typy žáků. Dostupné z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/psse/pdf/typy_zaku/typy_zaku_6.pdf.

[7] Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.

Metriky

0

Crossref logo

0


77

Views

58

PDF views