Školní hodnocení očima matek žáků druhého stupně základní školy

Roč.19,č.1(2014)
Studia paedagogica

Abstrakt
Studie se zabývá otázkou, jak matky žáků druhého stupně základní školy vnímají školní hodnocení svých dětí. Kvalitativní výzkumné šetření realizované na bázi hloubkových polostrukturovaných rozhovorů ukázalo, že existují rozdíly mezi vnímáním hodnocení a s tím spojeným rodičovským chováním mezi skupinou matek, jejichž děti mají výborný prospěch, a skupinou matek dětí s horším prospěchem. Společným rysem obou skupin je přijetí školních známek jako indikátoru vzdělávacího potenciálu dítěte.

Klíčová slova:
školní hodnocení; žáci druhého stupně základní školy; vztah mezi rodinou a školou
Reference

[1] De Singly, F. (1999). Sociologie současné rodiny. Praha: Portál.

[2] Katrňák, T. (2004). Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha: SLON .

[3] Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada.

[4] Pasch, M. et al. (1995). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál.

[5] Pospíšilová, R. (2011). Role rodičů v domácí přípravě do školy. Diplomová práce, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/362734/ff_m/DP.pdf.

[6] Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., & Čiháček, V. (2004). Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita.

[7] Šeďová, K. (2009). Tiché partnerství. Studia paedagogica, 14(1), 13–26.

[8] Viktorová, I. (2001). Co dělat po základní škole. In: S. Štech & I. Viktorová (Eds.), Co se v mládí naučíš. Rodičovské pohledy na školu a vztah dětí k ní. Dostupné z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/psse/pdf/co_se_v_mladi_naucis/co_se_v_mladi_naucis_6.pdf.

Metriky

0

Crossref logo

0


95

Views

83

PDF views