Neverbální chování učitelů ve vyučovacích hodinách
Roč.21,č.1(2016)
Studia paedagogica
neverbální komunikace; výuková komunikace; gestika; posturologie; haptika; proxemika
[1] Bednaříková, I. (2006). Sociální komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
[2] Bradová, J. (2011). Variácie priestorového usporiadania školskej triedy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu. Studia paedagogica, 16(1), 191–209.
[3] Bruno, T., & Adamczyk, G. (2005). Řeč těla: Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla. Praha: Grada.
[4] Doherty-Sneddon, G. (2005). Neverbální komunikace dětí. Praha: Portál.
[5] Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.
[6] Kelly, S. D., Özyürek, A., & Maris, E. (2010). Two sides of the same coin: Speech and gesture mutually interact to enhance comprehension. Psychological Science, 21(2), 260–267. | DOI 10.1177/0956797609357327
[7] Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita v Brně.
[8] Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1989). Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
[9] Nelešovská, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing.
[10] Pease, A. (2001). Řeč těla: Jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Praha: Portál.
[11] Pease, A., & Peaseová, B. (2008). Řeč těla. Praha: Portál.
[12] Sklenářová, N. (2013). Interakce a komunikace učitele v edukačním procesu. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
[13] Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
[14] Špatenková, N., & Králová, J. (2009). Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén.
[15] Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2013). Vizuální akty ve výukové komunikaci. Pedagogická orientace, 23(1), 48–71. | DOI 10.5817/PedOr2013-1-48
[16] Tegze, O. (2003). Neverbální komunikace. Praha: Computer Press.
[17] Vybíral, Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha: Portál.
Copyright © 2016 Studia paedagogica